|
Post by johan on Oct 5, 2009 15:26:30 GMT 2
Alltid lika trevligt med lite moppe bilder )
|
|
|
Post by puch92 on Oct 5, 2009 18:08:13 GMT 2
Har du lyckligtvis matching number också? /Olle
|
|
|
Post by kg on Oct 5, 2009 22:57:11 GMT 2
Olle, nja original renovering tror jag inte det blir, den blåa tänker han plocka ihop så den blir körbar säger han, men om det blir nån lack vet jag inte. Motorn till den blå har han inte. Ja oljemåttet sitter ihop med tanklocket, detta är original till den tidiga 66an, om det satt på alla 66 or vet jag inte. En annan detalj jag la märke till nu när jag tittade på korten är att den blå inte har nå hål för pakethållaren borrade i bakskärmen, men den verkar ha fått rätt typnr bricka if. (satt ju från florida på de allra första) / KG
|
|
|
Post by caddylasse on Oct 6, 2009 0:22:39 GMT 2
Om den inte hade hål för pakethållare i ramen så undrar jag lite över hålen för pakethållare på sadeln. Nåt är kanske bytt, eller så är hålen i ramen överspacklade, och ryktet om de 200 första utan pakethållare fel. Men väldigt kul bilder ivarjefall. Nästa sommar får vi ha en träff för Dakota från 1966, vi verkar ju bli många... ( Om min hinner bli klar ) ?? LAsse
|
|
|
Post by kg on Oct 6, 2009 19:16:04 GMT 2
Lasse, ja där har du faktiskt rätt, jag kollade aldrig om bakskärmen var spacklad eller svetsad, utan jag såg det när jag tittade på bilderna, tänkte inte på dynan. Glömnde säga att killen har 2st sånnahär dynor men den andra är sämre, dynan på bilden hör till den blå, så varför är det hål i dynan och inte i skärmen som sagt.. Den tidiga (nr 50) satt det pakethållare på innan bakskärmen rostade av, så man undrar ju, är den ditmonterad efteråt eller satt den där från början??? Någon som sett denna dyna tidigare på en 66a ? /KG
|
|
|
Post by DK3000 on Oct 6, 2009 19:23:51 GMT 2
Jag har motorhalvorna med matching number men den är tom så jag måste få tag på en låda till den. Så är det någon som ligger på en komplett låda till en -66:a så får ni gärna höra av er om den inte blir allt för dyr.
Mvh Markus
|
|
|
Post by caddylasse on Oct 6, 2009 19:46:49 GMT 2
Fästena på dynan är ju för dakota, men dynan ser ju ut som en Alabamadyna. Ingen som sitter på lite bilder från 1966 ? Vi får leta upp lite folk födda 1951... Lasse
|
|
|
Post by eyuceteh on Dec 5, 2019 17:57:49 GMT 2
|
|