|
Post by bumpen73 on Sept 9, 2007 8:56:54 GMT 2
Hej allihopa! Har under sen sommaren renoverat en Monza 4 speed allting har flytit på bra tills jag komm till att att renover motorn, allt satt kvar i huve sedan man var 15 år och kunna riva och sätt ihop en puch motor med förbunda ögon, men när jag kom till kopplingen blev det svart, hade för mig att det ska sitta två lammeler och två mellanskivor, men då blir inte min kopplinskorg full får in en lammell och en stålskiva till! öppnade då motorn på mitt nästa renoveringsprojekt, en Nevada från 82 och ser att kopplingarna skiljer sig åt.såg på www.puchverkstan.se att det fanns en sådan koppling men den ska visst vara rätt ovanlig, någon som vet var man kan få tag på delar till den?behöver lammeler och stålskivorna, åker nu med nevada kopplingen nu i min monza.
|
|
|
Post by scalex on Sept 15, 2007 18:16:48 GMT 2
Samma lameller och stålskivor som Std. kopplingen bara en x-tra av varje. Bara att köpa 2 satser och plocka ihop.
|
|
|
Post by bumpen73 on Sept 15, 2007 19:40:18 GMT 2
Nja det är ju inte samma stålskivor där stämmer inte delningen mot kopplingshuset, lammererna är lika, hur vanlig är 3skiviga kopplingen?satt den som standard på någon Puch? I värsta fall får jag köpa två satser lammeler och tillverka stålskivor själv.
|
|
|
Post by scalex on Sept 16, 2007 11:52:31 GMT 2
Konstigt. Var precis ute i graget och kollade. Har en av varje ligger på bordet och det är precis samma lameller och stålskivor i dom. Kanske finns olika versioner............ Gå ut på Tradera på Puchforumet och fråga. Tror det är mer tjafs där än här just nu :-) www.tradera.com/groups/group/group.aspx?gid=722Mvh Jocke
|
|
|
Post by scalex on Sept 16, 2007 11:58:03 GMT 2
Bye the way...........den stora kopplingen är inte alls ovanlig så ovanlig som Puchverkstan vill påskina. Tror nog dom flesta med lite Puchprylar på hyllan har nån eller några liggande och skräpar :-)
|
|
|
Post by wiruzz on Sept 16, 2007 17:00:17 GMT 2
Japp!
Har haft flera. Finns olika modeller på stålskivorna. Har haft bägge varianterna.
/m
|
|
|
Post by bumpen73 on Sept 16, 2007 17:21:00 GMT 2
Och var får jag tag på stålskivor?
|
|
|
Post by wiruzz on Sept 16, 2007 17:48:38 GMT 2
Det var ju det också. Dom jag har haft har ju varit beggade. Kolla ebay. Där har jag köpt det mesta.
/m
|
|
|
Post by puchmange on Sept 16, 2007 23:22:14 GMT 2
Tjena
Jag har 2st nya stålskivor nya modellen med många taggar liggandes till ingen nytta
Mange
|
|