|
Post by puchnisse on Oct 2, 2007 15:42:04 GMT 2
Hej! Jag hade tänkt köpa en trimcylinder till min dakota och jag undrar vilken cylinder det går fortast med. Är 60cc cylindern starkare än 5,5 hästaren?
MVH Puchnisse
|
|
|
Post by bumpen73 on Oct 2, 2007 19:21:20 GMT 2
Jag skulle satsa på det så att kallade 60cc kittet, är ju egenteligen bara 54cc nånting men ju större kubik ju högre fyllnadsgrad. Men se till att snygga på portarna i cylindern, har en "60 cylle" på min tants tilltänkta nevada men port durationerna är rätt omatchade på en köpe cylinder, tror den var portad till att varva 5000rpm jag finade till utblåset och bräddade det till 22mm och höjde durationen något, insuget hade aldeles för låg duration så jag fick ta lite där oxå men ingen portbräddning."kanalerna är verkligen Puch akilleshäl, helt galen duration för höga varv och svårt att ta upp med så dom höjde jag det lilla jag kom åt med min Dremel. Har även portat upp vevhuset i samband med lager och vevbyte och laggt i en 4 växlad låda, lånade sonens bing 17 från hans Puch Magnum och den gick riktigt bra toppar ca 65 och är riktigt stark. Nu väntar ett expantions avgassystem och brytarlöst tändsystem sen duger den att åka till jobbet på ;D
|
|
|
Post by stefankarl on Oct 3, 2007 21:02:33 GMT 2
Vad betyder durationen ??
// Stefan
|
|
|
Post by scalex on Jan 25, 2008 20:40:58 GMT 2
Duration är öppningstiden i vevaxelgrader från att kolven precis har öppnat porten (så man ser en liten ljusstrimma mellan kolv och överkanten av porten) tills att kolven vänt ochstängt porten på samma ställe.
|
|