|
Post by tomnsr on Nov 30, 2008 0:35:17 GMT 2
Hei alle puch venner! Her ser dere min puch dixie fra 1963! Denne mopeden fant jeg på søppelfyllingen når jeg var 12år gammel! Takket være en forståelsesfull Bestemor fikk jeg ta med mopeden hjem for å skru på den! Etter en stund fikk jeg mopeden til å gå, da ble det mange turer på landevei. Nå har jeg bestemt meg for å pusse opp mopeden, og er på god vei! Litt info: 1963 mod Puch vz Dixie fotgir (vekslad) Den har matching numbers på ramme og motor. Orginal svart ramme og hvit tank,kjedekasse, lykhus og framskjerm. Har noen sett en dixie med enkel sal og denne typen bagasje brett før? Er det slik at Dixie er en skjelden puch model? Mvh Tom fra Norge.
|
|
|
Post by wiruzz on Nov 30, 2008 13:41:08 GMT 2
Skiljer en hel del på den Norska och Svenska 63:an. Min är ännu orenoverad, men matching numbers och allt sitter som ska vara där. Ska vara vit original, men har säkert varit röd längre. Ska ta tag i den nån gång i framtiden. Den fungerar men behöver lite kärlek och omvårdnad. /m
|
|
|
Post by kg on Nov 30, 2008 22:53:25 GMT 2
Här kommer lite bilder på min spygröna Dixie-63, fin färg va? :-) Dock är det inte jag som gått lös med färgburken, mopeden såg ut så här när jag köpte den, tjatade 1år innan jag fick köpa den av den tidigare ägaren, han hade för ca:10år sedan bytt åt sig den mot en cross och bara rullat in den i ladan och där har den stått sen dess. Motorn som matchar ramnumret har jag och jag ska renovera denna så fort jag gjort klart de andra mopederna som står på tur. Saknar kedjeskydd till Dixien, annars har jag nog alla delar, någon som har ett kedjeskydd att sälja?
|
|
|
Post by tomnsr on Dec 2, 2008 17:05:38 GMT 2
Hei igjen! Tusen takk for flotte bilder!
Har dere noen gang sett puch dixie med enkel sal? (sete) Kom gjerne med flere bilder!
Har desverre ingen reservedeler til dixie.
Mvh Tom.
|
|
|
Post by kg on Dec 2, 2008 18:35:18 GMT 2
Enligt Lennart på Puchverkstan kan det vara enklare att hitta ett kedjeskydd i Norge, dom tog tydligen in fler Dixie där. Tom, kanske du har några kontakter i Norge där det kan finnas ett kedjeskydd? MVH Karl
|
|
|
Post by tomnsr on Dec 3, 2008 18:02:38 GMT 2
Hei! Jeg har faktisk en du kunne prøvd å ringt:
Gisle Huge: Tlf: 75 51 47 51
|
|