|
Post by blöjknutten on Jan 7, 2009 20:06:05 GMT 2
jag funderar på att orginalrenovera dacken till orginalskick. men den är ganska skaplig nu också. men ej i orginalutförande. jag behöver hjälp av någon att fastställa årsmodell samt färg. har letat på olika ramnr banker men ej hittat just mitt nr. ramnr:9254097. Jag är dessutom på jakt efter en dakota i risgt skick men ganska komplett. är det någon som har en står som är till salu så är jag intressserad. helst runt upplandsregionerna.
|
|
|
Post by wiruzz on Jan 7, 2009 22:30:51 GMT 2
Det är en 72:a som du skrivit i rubriken. Kan då ha varit antingen blå eller guldfärgad. Det du behöver göra om du vill ha den original är att byta limpa, bakljus och hastighetsmätaren. kedjeskyddet ska vara i samma färg som moppen. Ska även vara tankmatta, men jag skulle byta ut den som du har Även ett annat avgassystem skulle sitta fint och ett lägre styre Att lacka den Dinoblå är nog enklast. /m
|
|
|
Post by caddylasse on Jan 8, 2009 11:23:31 GMT 2
Var bor du ? Jag har åtminstone mycket delar om du behöver, har även en renoverad 72 om du vill se hur de ska se ut. Jag finns i Norrtälje. Lasse@marbodal.nu Klart den skall renoveras, men nyskick behöver det ju inte vara om du skall använda den.
|
|
|
Post by blöjknutten on Jan 8, 2009 15:47:00 GMT 2
Jag hade ganska bra koll på vad som inte var orginal förutom färgen. har misstankar om att den ska vara guld. hittade guld på svingen när jag blästrade den för ett ex antal år sen. moppen var brunlackad med svart tank när jag köpte den. såg förjävlig ut. har även en nykromad tank ligger. kan vara värd en del? jag bor i tierp. om det blir en renovering så blir det nästan en halv moppe över så jag tänkte renovera en brukis till min sambo om jag får tag på en till. delar jag inte behöver är allt som inte var orginal på min.
|
|
|
Post by blöjknutten on Mar 26, 2009 23:50:33 GMT 2
har börjat att renovera en annan 72a. den var rostig som fan och okomplett. så pga av att jag vart av med jobbet så har jag plockat ner dakotan på bilden för att ta delar till den andra . det blir en brukis men den kan bli fin med dom delar jag har. ångrar som fan att jag inte tog bilder på den innan jag började för det kan vara svårt att tänka sig hur jävlig den såg ut. dakotan på bilden får ligga i delar och vila sig efter 8a år av flitigt bruk tills jag har råd att renovera den till orginal och "nyskick".
|
|
|
Post by matte91 on Apr 5, 2009 9:33:55 GMT 2
vvarför ska du renovera den där?, den ser ju fin ut
|
|
|
Post by blöjknutten on Apr 5, 2009 22:26:58 GMT 2
ja den såg fin ut tills jag plockade isär den. rostigt skärmslut bussningar kaputt. fotbryggan var sne och rostig, stödet lika så. elkablarna hade börjad bli odugliga. framgaffeln läckte som ett soll.
|
|
|
Post by blöjknutten on Apr 29, 2009 0:26:08 GMT 2
så här blev min andra 72a. färgen blir riktigt mörkblå i sollljus. har lite småfix kvar att ta tag i. baklyset, tutan och fixa en fjäder till stödet. klantade mig när jag svetsade dit nya skärmslutet. blev lite sne, ska försöka få tag på en bild på hur den såg ut före renoveringen av förra ägaren. tänkte inte på att ta bilder själv:( klantigt
|
|
|
Post by blöjknutten on Apr 30, 2009 2:22:57 GMT 2
|
|