|
Post by johan on Jan 10, 2009 16:37:25 GMT 2
Ser inte så trevligt ut med det här nya ramslutet på en förövrigt orörd 67a Lite mätning av ett nytt ramslut för att få det att stämma någerlunda Efter lite kapning i de nya skärmslutet Här har jag svetsat dit plåtarna som jag kapat och bockat till Efter lite kapning och slipning såg det ut så här (inte illa av en glad amatör ;D )Bara falsningen som fattas ,men det har jag överlåtit till ett proffs . ;D
|
|
|
Post by wiruzz on Jan 11, 2009 21:32:58 GMT 2
Inte så tokigt! Behövde ett till min Dixie och hade sån tur att jag hittade en ram utan fenders men fint skärmslut på Örebromarknaden i november. 50 spänn fick jag ge. Kommer nog inte att hända igen.
/m
|
|
|
Post by caddylasse on Jan 11, 2009 21:41:36 GMT 2
Var inte så rädd för falsningen, köp en falstång och bli förvånad över hur lätt det är... Själv håller jag på att måtta in för tillverkning av nya fenders, jag behöver ett par till min 67a, och har endast ett par rätt skadade att måtta av, men det blir nog bra till slut. Lasse
|
|
|
Post by johan on Jan 11, 2009 22:49:10 GMT 2
50 spänn..... Ibland ska man ha tur.... bara att gratulera till den vinstlotten wiruzz Har en polare som är bilplåtslagare som skulle fixa falsningen, men man kanske skulle vara med och lära sig ;-) Lasse du har inte lust att tillverka ett par extra fendrar ,har en ganska fin 66a som saknar dessa :-(
|
|
|
Post by caddylasse on Jan 12, 2009 0:17:22 GMT 2
Hej Johan, var tvungen att gå ut i garaget och kolla på en ram för att se hur de skall se ut, Du är inte så fel ute med din avslutningsversion. Men passa på och lär dig av din kompis. Låt mig göra fender till mig själv först så får ni se dem på bild först innan ni beställer : )) Lasse
|
|
|
Post by wiruzz on Jan 12, 2009 0:25:38 GMT 2
Har fendrar liggandes som en plåtslagare gjort. Helt ok fast lite justeringar behövs. Kan lägga upp bilder nån dag. Kan ev. få fram fler om intresse finns.
/m
|
|
|
Post by johan on Jan 12, 2009 12:10:57 GMT 2
Låter helt klart intressant Du får gärna lägga upp nån bild på fendrarna wiruzz .Ångrar att jag inte köpte de nytillverkade som låg på tradera för ca ett år sen . Villket prisläge ligger dina fendrar ca på wiruzz /Johan
|
|
|
Post by wiruzz on Jan 12, 2009 16:16:03 GMT 2
Kan ha varit dom jag sålde tidigare. Har haft 3 par.
Bild kommer.
/m
|
|
|
Post by wiruzz on Jan 12, 2009 16:33:20 GMT 2
Här är ett par bilder. Lite finlir krävs innan lack, men passformenn är helt OK. Om nån skulle råka ha en högerfender sittandes på nån ram så kan jag byta bort dom här. Min Dixie har fått en smäll på höger sida där fender och ramslut går ihop. Nån har tryckt ut skadan och svetsat nångång och det ser inte 100 bra ut. Går iofs säkert att fixa, men jag är ju lite lat också ;D Eller om jag kan byta till mig nåt intressant, kanske?? /m
|
|
|
Post by johan on Jan 12, 2009 21:20:04 GMT 2
Ser ju helt okej ut ....säljer inte de rakt av istället för byte /johan
|
|
|
Post by cereeyagapic on Feb 1, 2020 2:35:11 GMT 2
|
|
|