|
Post by caddylasse on Jan 24, 2009 18:34:55 GMT 2
Såsom varande "Puchexpert" Tror mina vänner, så råkar man ibland ut för konstiga saker. Blev hemkallad till en granne som hade problem med en lastmoppe, den har Puchmotor sa han, så det kan väl du ? Men sen började han yra om startmotor, Och då återstod inget annat än att åka dit. Han hade en motor enl bild, liknade lite en Maximotor, men var inte det . Nån som vet vad det är för motor ? 80-90tal är det. Problemet bestod av att Startmotorn släppte svänghjulet innan motorn startade, inga synliga slitage kunde ses, och allt verkade sitta rätt och ej vara slitet. Nån som har hållt på med nåt liknande ? Eller nån som vet var reservdelar finns ? Jag visste inte ens att det fanns Puchar med startmotor...Caddylasse
|
|
puch
Junior Pucho
|
Post by puch on Jan 27, 2009 2:04:48 GMT 2
Om jag inte minns fel så är den väl tjeckisk & har Kansas-motor? Denna motor använde också indierna på Heron. Tror Tribetan såldes ca 93-94. Har nån broschyr men allt är nedpackat i lådor.
|
|
|
Post by monark1283 on Jan 27, 2009 9:35:23 GMT 2
Steg ett. kolla att spänningen inte sjunker för mycket när ni skall starta den. Kasst batteri eller startmotor. Kan även vara startkopplingen på baksidan av svänghjulet= slitna rullar...
|
|