|
Post by caddylasse on Feb 16, 2009 22:55:45 GMT 2
Jag brukar titta in på alla gamla cykelhandlare jag stöter på när jag är ute och åker, Ibland har de nåt mopperelaterat, och har jag riktig tur så har de lite Puch. Ovanstående fick jag ge 500 för. Allt orginal. Ser att orginal bromsgummi är lite snyggare än replikan som brukar finnas, stickaxlarna är till Dakota, och kedjeskyddet, som nytt. Den röda sidokåpan köpte jag för att kunna blanda rätt färg, Den är märkt med Puchklisterlapp med pris 43.55 kr. Jag tömde mer eller mindre hans Puchlager, så nu blir det att leta vidare. Skall till en annan Moppehandlare på fredag, där jag vet att det finns en del gammalt, skickar bild om jag hittar nåt kul. Lasse. Ps som vanligt vet jag inte riktigt vad jag skall ha allt till, men det brukar ge sig. Nån annan som har gjort nåt kul fynd ??
|
|
|
Post by marcuspuch on Feb 17, 2009 15:59:52 GMT 2
det va ett väldigt bra fynd, och priset va la inte helt fel heller?
|
|
|
Post by caddylasse on Feb 17, 2009 23:49:22 GMT 2
Han hade 5 st bromskontakter till dakotan också och ca 10 st satser med den blå helljuslampan i strålkastaren, komplett med fjäder. Men jag hade inte mer pengar i plånboken. Tror jag åker dit en gång till...
|
|
|
Post by marcuspuch on Feb 18, 2009 21:24:50 GMT 2
ok aa gör det:)
|
|
|
Post by caddylasse on Feb 20, 2009 21:01:18 GMT 2
Fredagens moppehandlare blev inte lika lyckad, en snubbe i Mjölby som hade massor av moppedelar, men otroligt höga priser, spanade, men köpte inget. Mest begagnat, han åkte mycket på marknader märkte jag. Lasse
|
|
|
Post by marcuspuch on Feb 20, 2009 21:52:43 GMT 2
Ok är det nått speciellt du letar efter?
|
|
|
Post by johan on Feb 20, 2009 21:56:48 GMT 2
En del tror allt skit är värt guld. Men du gjorde ju ett fint kap innan i veckan , bara att gratulera
|
|
|
Post by caddylasse on Feb 21, 2009 12:32:10 GMT 2
Just nu söker jag mest efter 2 st fina framskärmar till Dakota, en 66a och en 67a. Dvs den gamla modellen med stag ner till nedre fästet på gaffeln. Behöver också en framgaffel till en 76a, men det är ju inte lika svårt. De brukar ju dyka upp. Lasse. 700 kr för en mycket sliten hastighetsmätare med grå botten till en 66a dakota/alabama, 60 kr st för slitna fotpinnegummin till Dakota, säger nåt om prisnivån på Mjölbyhandlaren.
|
|
|
Post by marcuspuch on Feb 21, 2009 21:38:43 GMT 2
Ok aa vad heter mjölbyhandlaren? vad heter företaget?
|
|
masse
Litet Pucho
|
Post by masse on Feb 22, 2009 0:16:19 GMT 2
Kul å se att det fortfarande går att fynda... Får kanske ta ett snack med den lokala cyckel och mopedhandlaren...
|
|
|
Post by caddylasse on Feb 22, 2009 23:17:15 GMT 2
Mjölbysnubben, som ivarjefall var väldigt trevlig har telefonnummer 0142-16866. Vill minnas att han hette Lennart, men jag är inte helt säker. Han hade en ny Dakotasadel till sal, men den vågade jag inte fråga om vad den kostade, han hade enorma mängder Puchdelar begagnade. Ring och kolla om du behöver nåt, men det var inte rea. Skriv och berätta hur det går... Själv har jag tagit moppeledigt och är i Sälen för att bla åka Chrysler snorunner... Det är nästan lika kul som att åka Puch
|
|
|
Post by marcuspuch on Feb 23, 2009 18:40:19 GMT 2
Ok jag ska kanske ringa moppehandlaren om jag kommer på nått jag skulle behöva. Tack för hjälpen att hitta en moppehandlare ganska nära mej:)
|
|
|
Post by caddylasse on Jun 16, 2009 23:55:09 GMT 2
Var ute och fyndade idag igen, svängde in till en gammal cykelaffär jag åkte förbi utanför Vällingby, Frågade efter gamla puchgrejor och fick tag på 8 st blå lins med fjäder och allt till dakotastrålkastare, några kickstopp till framkickarna, en kjedjeskyddsbygel och lite annat smått och gott, allt NOS. In och jaga i gamla affärer, än finns mycket kvar. Jag gav 300 kr. Lasse
|
|