|
Post by puch92 on Apr 26, 2009 22:01:54 GMT 2
Införskaffade mig en dixie 64 igår, en kompis som ringde tidigt på morgonen och sa att det var en Puch Dixie 64 på annons i lokaltidningen, ringde på den med en gång och köpte den över telefon, allting orginal, bara bakdäcket som var utbytt och sadeln och pakethållaren var också borta, någon som har liggandes? lite rost gör absolut inget. fanns även ett rosthål i bakskärmen men man kan ju inte få allt för 2000 kr. 107136 km på mätaren. Och föresten! någon som vet om tanken ska vara lackad med klarlack eller något liknande runt tankdekalerna?
|
|
|
Post by caddylasse on Apr 26, 2009 22:57:59 GMT 2
Grattis, de där är inte lättfångade, inget fel på priset heller. Men sadeln ser lite fel ut, tog fram 64 års broschyr och jämförde. Kan scanna in bilden om du inte har den broschyren. Klarlack över tankdekalerna skall du nog inte ha. Den skall även ha dekaler runt de bakre stötdämparna. Lasse
|
|
|
Post by wiruzz on Apr 26, 2009 23:26:00 GMT 2
|
|
|
Post by kg on Apr 27, 2009 19:47:30 GMT 2
Finns ju NOS dynor till Dixien på Puchverkstan, har själv köpt en kostar 1990:- , tyckte den var värd varenda krona, kan det nog vara värt i ditt fall med tanke på inköpspriset dvs, tyckte det var rena fyndet. Hela tanksidorna är klarlackade över dekalerna även på min -63a. Grattis till fyndet!!
|
|
|
Post by kg on Apr 27, 2009 19:54:25 GMT 2
Förresten, är du säker att det är en 64a? sitter nämligen ett styre på den som det satt på 63 orna,64 satt det ett annat styre har jag för mig, mer likt Dakota styret ca 70-74 tror jag det var monterat på dom.
|
|
|
Post by puch92 on Apr 27, 2009 23:05:32 GMT 2
jo jag funderar faktiskt på att investera i en sån, para pakethållaren kvar sen då. Jag har faktiskt inne kollat på ramnr-banken om årsmodellen stämmer, litade bara på gubben som sa att de va en 64a, men ska kolla upp det! /O
|
|
|
Post by puch92 on Apr 28, 2009 20:02:15 GMT 2
Jodå, helt rätt kg! det är faktiskt en 63a. ramnr 6101119. Men hur många Dixie såldes det under de 2 åren? /O
|
|
|
Post by puch92 on May 21, 2009 18:29:25 GMT 2
Sprang på ännu en Dixie 63a på auktion idag, visserligen bara en ram, ganska så rostig och något sne, men med hela fenders!! vilket saknades på min 66a. 100:- fick jag ge för den, alla bara flinade och undrade vad jag skulle med skiten till. Men den passar fint hängandes i verkstan;) /O
|
|
|
Post by puch92 on Apr 9, 2010 20:41:54 GMT 2
Fick inspiration att sparka igån Dixien för första gången idag. Sköljde ur tanken från gamla ojlerester och hällde i ny bensin och olja. Moppen har inte varit igån sedan 1978 men tror ni de behövdes mer än ETT kick! Så nu har jag förgyllt min fredag kväll! Hur går det min din Dixie KG? /Olle
|
|
|
Post by kg on Apr 9, 2010 21:15:26 GMT 2
Olle!, ser att du legat i, känner knappt igen den, blev ju bra, mysig :-) NOS dyna eller? Min Dixie har inte flyttat sig en mm sen sist vi pratade Dixie, har fixat med tantens Florida i vinter. I dag har jag servat Dakota 68an så den är klar för kommande rallyn. / KG
|
|
|
Post by puch92 on Apr 9, 2010 21:35:13 GMT 2
hehe jodå, jag skruvade ner hela moppen och putsade av den del för del. Det fanns damm och oljerester överallt! Självklart är det en NOS dyna! Fick även tag i en pakethållare på tradera så nu är den precis som jag vill ha den och det var värt varenda krona! Bytte även gaffelhylsorna vilket gjorde väldigt mycket! Så här ska åkas rally! Men då är det väl Dixien som står på tur nu då? Någon som vet ett bra medel man kan använda för att få tillbaka den vita plasten i lykthus, framskärm och kedjeskydd?
|
|