|
Post by DK3000 on Aug 4, 2009 2:18:50 GMT 2
Hej Jag har köpt en sådan och undrar om det verkligen är en Monza M50 för jag hittar inga andra foton på just en sådan.Har bara hittat andra färger och med den större tanken. Någon som vet årsmodell och om det är någon som har nått foto på hur dom såg ut ny eller lite finare än mitt vrak. Mvh Markus/Umeå
|
|
|
Post by atomheart on Aug 4, 2009 23:59:50 GMT 2
Det är en helt original Monza M50. Endast bakstötdämparna är utbytta. (+ att det fattas lite...)
Den fanns endast ca 1år; från sent 1975 till tidigt 1977. Ersattes sedan av Monza 3C. Samma maskin som 3C, bara olika design. TSV 1470.
|
|
|
Post by DK3000 on Aug 9, 2009 21:06:09 GMT 2
Okej då vet jag lite mer... men vad ska det vara för stötdämpare på den? Är det samma som Dakota 3000 har?
Är det någon som har några delar till den tex. styre, dämpare och kanske några motor delar? Skulle även haft lycktglaset med sarg.(se bild)
Mvh Markus
|
|
|
Post by caddylasse on Aug 9, 2009 22:52:06 GMT 2
Hej, leta upp Puchjornalen nr 9-11. Där finns bilder. Tror att du kan hitta dem på Puchverkstan.se under litteratur. Då kan du se mer exakt hur den skall se ut. Grattis till köpet, Borde gå att göra en kul moppe av det där, svårt bara att få lacken snygg om du tänker lacka om den. Lasse
|
|
|
Post by DK3000 on Aug 10, 2009 15:56:10 GMT 2
Hej, leta upp Puchjornalen nr 9-11. Där finns bilder. Tror att du kan hitta dem på Puchverkstan.se under litteratur. Då kan du se mer exakt hur den skall se ut. Grattis till köpet, Borde gå att göra en kul moppe av det där, svårt bara att få lacken snygg om du tänker lacka om den. Lasse Ja just ja...han har kanske dom så att man kan kolla lite. Hade tänkt att få den komplett sen får man se om man snyyggar till den. Mvh Markus
|
|
|
Post by DK3000 on Aug 27, 2010 21:04:23 GMT 2
Nu har jag en fråga till som säkert låter dum för den som vet Den här ska tydligen hålla fjädern till stödet men var sätter man den och vilken väg?Är det någon som kan förklara eller som kan lägga in en bild på det monterat eller skicka till min mail vore jag jätte tacksam vw50@bredband.net Mvh Markus
|
|
|
Post by atomheart on Aug 27, 2010 21:40:52 GMT 2
Originalmontering. Tyvärr varierar styrkan på olika reprofjädrar, så man kan få prova ett par olika innan man få rätt spänst. Jag fick en från DanMobility som knappt orkade dra upp stödet.
|
|
|
Post by DK3000 on Aug 28, 2010 13:10:03 GMT 2
Tack atomheart för det snabba svaret och den fina bilden. Nu ska jag ner i garaget och kolla om jag hur den ska sitta Mvh Markus
|
|