|
Post by caddylasse on Aug 5, 2009 22:56:32 GMT 2
Var på Moppemuseet i Björkenäs i somras, för övrigt ett kul ställe. Väl värt ett besök, åker ni dit så be att få titta ner under logen också, på hans lager. Man tror inte sina ögon. Hur mycket som helst. Han har en 70 dakota, lågt ramnummer 9276261, precis mellan 69 och 70. Orginallack blå. Men med fender och ändå framgaffel med gummibälgar. Jag trodde att de röda 1970 hade fender och gamla gaffeln, men de blå var utan fender och med nya gaffeln. Det verkar som att det byggdes några mellanting också, har tidigare sett en på tradera. Nån som vet mer ?? Lasse
|
|
|
Post by puch92 on Aug 7, 2009 18:42:33 GMT 2
Har hört en siffra på att bara 45 st sånna dakotor togs in i landet, 3 av dom har jag sett till salu nu på ett år.. tror de står en sån inte allt för långt ifrån mig. Får se om det e något man kan få napp på :
|
|
|
Post by puchmange on Sept 8, 2012 14:58:30 GMT 2
Jaha så var polaren äntligen förbi med mitt nya projekt.En blå Dakota -70 med fendrar.Särskilt snygg är den inte heller synd att dom har sprayat ner den med rödfärg. Men skapligt komplett ändå sitter orginal vajrar kvar på samt så tror jag t.o.m att det är orginalstyret kvar på.Och det bästa av allt den var i princip gratis.Är det nån som vet nåt mer om dom här ovanliga modellen?? Finns dom med i några försäljningsbroschyrer??? // Magnus
|
|
|
Post by caddylasse on Sept 9, 2012 10:09:57 GMT 2
Som jag skriver ovan, den är ovanlig. Broschyr kan du hitta på Puchverkstans hemsida, Där ser du att den blå ska vara utan fender, nya gaffeln och nya dämparna bak. Men du har mellanmodellen med den nya gaffeln och dämparna men med fender. Klart värt en renovering. Glöm inte det uppsvängda avgasröret som de blå hade. Finns ju i Jönköping. Hos Tidan. Lycka till.
|
|
|
Post by puchmange on Sept 15, 2012 22:38:28 GMT 2
Hallå!! Idag tog jag fram en flaska mä Gasket Remover å dä funkade bra som f-n. Den blåa orginalfärgen tittade fram.Ser ju nästan NOS ut ha ha. Det tittade fram en annorlunda dekal under sprayfärgen som det står Europa Meister på 125cc och 175cc på !!!! Kan det vara någon orginaldekal eller???Skulle vara kul om man visste vad dessa gamla puchar har varit med om genom alla dessa år!!! // Mange / PuchMange Före. Efter Gasket Remover. Dekalen Europa Meister!!
|
|
|
Post by kshudik on Jan 6, 2013 11:38:45 GMT 2
Hej ! På min Dakota sitter det också ett Europa meister märke men min är röd med fenders gamla gaffeln årsmodell 1970 verkar finnas i alla varianter. Attachments:
|
|
|
Post by kshudik on Jan 6, 2013 11:44:00 GMT 2
Skickar en bild på moppen också den är aldrig omlackerad och är i bra brukskick Attachments:
|
|
|
Post by puchmange on Jan 6, 2013 12:17:44 GMT 2
Jaha ofan.Ja jag har då aldrig sett ett sånt märke tidigare.Jag har även ett sånt sitter på framskärmen till min MC50.
|
|