|
Post by johan on Aug 10, 2009 22:26:46 GMT 2
Undrar om florida dekalen på bakskärmen satt på 70 an eller det kom först på 71 an . Har kollat ramnr. banken och min hamnar mitt i mellan årsmodellerna. Är inte så insatt på florida / johan
|
|
|
Post by mushen on Aug 11, 2009 22:28:27 GMT 2
Har bara sett årsmodell 71 och 72 med bakskärmsdekal och då på den oranga Floridan. Du har ju även det åtrovärda uppsvängda avgasröret som satt på dessa, så det kanske fanns röda utrustade med detta. Mycket tveksam till att det är årsmodell 70. Lycka till med din Florida. Om du kan tänka dig sälja avgasröret så är jag spekulant. Mushen
|
|
|
Post by johan on Aug 11, 2009 23:25:08 GMT 2
Har själv misstänkt att det kan vara en tidig 71 a , men enligt säljaren så hade han köpt den av en äldre farbror som hade köpt den ny och enligt han skulle det vara en 70 a .Sen hade den blivit ståtende i en lada i ett tio tal år innan han köpte den för par år sen . Har jämfört mitt uppsvängda avgasrör med andra och jag tycker inte mitt sticker lika högt upp i bakkant. Men jag vill nog behålla det ändå ;-)
|
|
|
Post by mushen on Aug 12, 2009 7:32:07 GMT 2
Håller med om avgasröret. Mantelröret är nog inte det rätta. Liknar en Dakota mantel. Ser även ut som om någon svetsat på det. Dt uppsvängda avgassystemet har ett standard Florida mantelrör som är vänt fästet nedåt. Slutdelen är därimot unikt. Kan naturligtvis vara ett uppsvängt system från en Dakota som är monterat på din moppe. Mushen
|
|
|
Post by johan on Aug 12, 2009 8:02:06 GMT 2
Du har rätt i att mantelröret ser ut som dakotans .Är lite kasst i skicket men det är inte svetsat bara en massa sot. De visste jag inte att det var ett standard florida som bara var vänt på det uppsvängda. Johan
|
|
|
Post by mushen on Aug 12, 2009 12:31:43 GMT 2
Om jag förstått det rätt så ändrades även tankdekalen till en rund Puchdekal 1971 från det "avlånga". Tycker mej se att du har en avlång dekal på din tank. Det kan naturligtvis varit så att någon tidigare ägare har är bytt tank eller monterat dit dekalerna i efterhand. Angående Florida dekalen på bakskärmen så har jag en röd Florida från 1970. Med all säkerhet så har det aldrig varit någon Florida dekal på den ramen. Mushen
|
|
|
Post by johan on Aug 12, 2009 13:52:51 GMT 2
Stämmer att den avlånga dekalen sitter på min. Kan ju även vara så att ram dekalerna kommit på senare men knappast troligt om det stämmer att det är en äldre farbror som varit ägare innan. Den verkar vara orörd förövrigt ,sitter original skruvar överallt utom på lampsargen och en skruv till luftrenaren .Brukar det knappast göra om någon 15 åring varit i farten , men någon har stripsat framgaffeln och ena sidan, tror knappast den gammle gjort de Johan
|
|