|
Post by wiruzz on Sept 18, 2009 21:00:28 GMT 2
Har nu fått en första recension av dom nya avgassystemen. Den gode vännen kunde inte ringa firman som levererat samma dag pg.a blodstörtning och totalt sammanbrott. Jag citerar:
Förmodligen det sämsta skit jag sett. Hur fan kan dom släppa ifrån sig något dylikt? M.m m.m.
Skippa det!
/m
|
|
|
Post by atomheart on Sept 18, 2009 21:37:59 GMT 2
Ja, reprodelar är ett j*vla sk*t. Av dom delar jag handlat hos Puchverkstan och DanMobility så har ca 25% varit bara att slänga direkt. Ytterligare ca 25% har dålig passform, och resten går väl att använda hyfsat. Endast ett fåtal delar får helt godkänt. Egentligen borde man lägga upp en websida med recensioner av delarna.
Alla skulle lära sig att surfa eBay, Med lite tålamod så hittar man det mesta original där, och dessutom oftast till lägre pris.
|
|
|
Post by wiruzz on Sept 18, 2009 22:38:54 GMT 2
Japp! Jag gör så. Letandet är ju det kuliga. Min Puch Cross har inte förutom däcken , en enda repro del. Shing Shen eller vad fan dom heter, hehe. Lovar att skaffa Semperit till den nångång. Letade delar i ett par tre år innan jag började sätta ihop den. /m
|
|
|
Post by kg on Sept 19, 2009 19:36:25 GMT 2
På tal om avgassytem så beställde jag ett nytt avgassystem från Norscand till en packmoped jag renoverat under 3års tid, vad roligt att montera ett nytt avgassytem på en nylackad och uppolerad moped tänkte jag...vilken besvikelse,ljuddämparen såg FÖRJÄVLIG UT, full med slipsår och slipgropar, fy fan tänkte jag, jag får vända sämsta delen neråt, hur änn jag snurrade på fanstyget så var den gropig och sårig, vilket jävla skit. Jag mailade NORSCAND och frågade om alla såg lika jävliga ut, tror ni jag fick nå svar? Efter en vecka skickade jag iväg skiten,kostade mig 110kr, hoppas jag får tillbaks dom tänkte jag, efter ca:1,5 vecka kom det en ny ljuddämpare, den var bättre men det fanns även slipsår och gropar på den, jag lyckades montera den så det värsta kom neråt,det får vara så, men jag är inte nöjd... Inga pengar eller nån slags förklaring från Norscand. Varför kan dom inte göra riktigt? när dom ändå skall tillverka 1000st,visst dom är billiga, men dom kan väll för helvete vara runda för det./ KG
|
|
|
Post by puchvz50 on Sept 19, 2009 22:21:33 GMT 2
köpte en nytilverkad pakethållare till dakota, har redan börjat rosta efter 4 månaders körning, och jag har bara ut min på sommarn:S snart ser den ut som min gammla pakethållare som är 35 år.... inget att rekomendera kan jag säga / Lavén
|
|
|
Post by caddylasse on Sept 28, 2009 15:21:38 GMT 2
Funderade länge på om jag skulle ge mej in på denna debatt... Jag avvaktade tills jag igårkväll monterade på mitt nya reproavgas till min mc50. Passade väldigt fint och såg ok ut i kromet. Dock lite silverlackfusk vid utblåset... Mina åsikter är så här : Kromade grejor är halvbra repro, det är nog lite för mycket prispress på kineserna ibland. Det som tillverkas i Sverige eller Österrike är oftast mycket bättre( fram och bakskärm till mc50 som exempel), men det är ju inte så lätt att veta var det kommer ifrån. Norscand och Puchverkstan vill ju inte alltid berätta av förståeliga skäl. Men fördelen med att det tillverkas reproprylar är ju att fler moppar kommer i trafik, och att priserna på NOS grejor inte blir vansinniga. ( Fast det är de nog redan, såg ni tanken på tradera igårkväll, 6900 kr, och jag ger mig sjutton på att han som köpte är jättenöjd). Så om det inte fanns repro så skulle vi inte ha så många Puchar igång, och inte ha råd med nosprylar. Men naturligtvis tycker jag att vi skall klaga när delarna inte är snygga, och leverantörerna måste ta sitt ansvar. Konsumentköplagen gäller... Lasse
|
|
|
Post by collector1 on Oct 22, 2010 18:51:31 GMT 2
Köpte mig ett nytt system från Puchverkstan och efter monage så ger jag det godkänt men inte mer. Behller naturligtvis min orginal även om det ser ganska risigt ut så är det ju klart omcromningsbart efter en minitiös rengöring. Collector1
|
|