|
Post by puchvz50 on Sept 30, 2009 19:18:48 GMT 2
har tänkt totalrenovera min dakota i vinter och tänkte då byta bla. fälgbanor. ska man köpa nytillverkade eller kroma om dom gammla. Man vet ju inte hur bra krom det är på dom nya fälgarna..... nån som vet vad det kostar att kroma om i så fall? / adrian
|
|
|
Post by puch92 on Sept 30, 2009 20:47:24 GMT 2
Kromet är väl i mitt tycke att jämnförbart med allt annat taiwankrom, ingen super höjdare precis..
|
|
|
Post by puchvz50 on Oct 1, 2009 18:29:16 GMT 2
okej nån som vet vad det kan kosta att kroma om dom gammla fälgarna, jämfört med att köpa nya
|
|
|
Post by caddylasse on Oct 2, 2009 8:29:45 GMT 2
Hej, är det inte bättre att fråga på en kromfirma ? Själva kromningen kostar inte jättemycket, det är slipningen som drar arbetstimmar och kostar. För att bedöma hur mycket slipjobb det är så måste firman se fälgen. Det kan vara en timme eller fem timmar x 500 kr i timmen. Jämfört med en ny fälgbana som kostar 450 kr eller vad det är. Och de är rätt ok i skick faktiskt. Svårigheten ligger istället i att få tag på rätt nipplar tycker jag. Det ser ju inte kul ut med de gulförnicklade. Puchverkstan har i rätt utseende. Lasse / som tycker att snygga reprogrejor är ok.
|
|
|
Post by puchvz50 on Oct 2, 2009 17:22:13 GMT 2
tack lasse ska kolla upp detta
|
|