|
Post by wiruzz on Oct 11, 2009 21:27:40 GMT 2
Bytte till mig ett litet trevligt blad av Caddylasse idag. Störd som man är, så påbörjar jag en liten efterforskning. Lundbolagens Göteborgskontor låg i en nyligen riven fastighet på Friggagatan 6 i Göteborg. Samma adress låg dom sista åren porrklubben Chat Noir. Känns ovärdigt för en fanatiker som mig, men visst!! En obläddrad Puchbroschyr kan ju vara som porr för en del, så det hela kanske är logiskt på nåt konstigt sätt. /m
|
|
|
Post by caddylasse on Oct 12, 2009 20:25:53 GMT 2
Hittade nåt annat som jag tror att du inte har... Såg till att få med mig 2 st. Har just nu släpet fullt av 300 kg Puchdelar, begagnade... Såg ut att vara värt pengarna när jag lastade på, får väl se hur det ser ut när jag börjar sortera. Foto kommer. Ps 1984-1992 så bodde jag 1 km från Friggagatan 6...( På Norra Gubberogatan.)Undrar varför jag inte var där ?? Lasse
|
|
|
Post by wiruzz on Oct 12, 2009 20:47:58 GMT 2
Låter spännande Kul om delarna är bra. Nu när jag nästan har slut på mitt så får jag väl åka till dig och leta, hehe. Nån annan som vet nåt om Puch på Friggagatan? /m
|
|
|
Post by caddylasse on Oct 12, 2009 21:29:18 GMT 2
Tack för att jag fick våldgästa förresten, hoppas att de inte svalt ihjäl. Det var den vita lappen längst till höger jag menade, Nu är det dags att beställa hem fler Puchjornalen. Låg långt ner i varje låda med Puchjornalen.. Jag har 2 st... Övrigt är dagens nyfynd, de beggade delarna bar jag bara in i garaget. Nu tror jag att jag har 15 dakotatankar, nån som behöver en bucklig ?? Det var med en störtbåge förresten. Och säkert 10 nerskruvade motorer. Jag får nog börja åka på marknad. Lasse
|
|
|
Post by caddylasse on Oct 12, 2009 21:29:57 GMT 2
Lätt att glömma bilden ibland.
|
|
|
Post by wiruzz on Oct 12, 2009 21:59:15 GMT 2
Den tar jag gärna. Finns säkert nåt att byta med. Trevligt med lite besök Ungarna överlevde också. /m
|
|
|
Post by caddylasse on Oct 12, 2009 22:10:21 GMT 2
Kan ju nämna att Friggagatan var Göteborgs MC gata, Där låg MCbutikerna tätt, vill minnas att jag köpte ett skinnställ i butiken till höger om Lundabolagen. På den tiden jag bodde där så låg Porrklubbarna på baksidan av huset... ( Har jag hört )
|
|