|
Post by caddylasse on Dec 28, 2009 12:58:30 GMT 2
Håller på och färdigställer några dämpare bak till tidiga Dakota. De hade en dekal runt kromhylsan på bakre stötdämparen. Jag vet hur den skall se ut och med vilka färger, men finns det nån som orkar gå ut i garaget och mäta hur hög varje färg skall vara, och totalhöjden på dekalen. ? Jag har en polare som är bra på dekaltryck, så jag kan tänka mig att trycka upp fler till behövande. Lägger in en bild på den. Lasse
|
|
|
Post by johan on Dec 28, 2009 18:25:18 GMT 2
Jag är i behov av ett par Lasse , så jag köper gärna // johan
|
|
|
Post by puch92 on Dec 29, 2009 22:24:17 GMT 2
Lasse, jag skulle också gärna vilja köpa ett par av dig. /Olle
|
|
|
Post by DK3000 on Jan 5, 2010 4:10:29 GMT 2
Här är en till som behöver. Vet du om dom satt på -67:an också tro? /Markus
|
|
|
Post by caddylasse on Jan 5, 2010 15:45:11 GMT 2
Kul att fler behöver, väntar bara på måtten, Dekalen satt på 63-64 års Dixie och på Dakota 66. Vad jag vet och kan utläsa av Broschyrer, Nån som har annan kunskap ? Lasse
|
|
|
Post by wiruzz on Jan 5, 2010 16:06:32 GMT 2
Dekalen är: 34,5 mm bred. 163 mm lång. Svart 6,5 mm Vit 6,5 Grön 7,5 Silver 7,5 Svart 6,5 Dekalen satt för övrigt bara på Dixie. Den enda Dakota 66:an med dekalen jag sett är Lennart på puchverkstan. Han satte nog dit den för att det blev snyggt. Finns ingen dekal i min original Reskatalog från 66 som enbart är till just Dakota. Finns även bilder på nätet när den testades som ny. Inga dekaler där heller. mo-ped.se/tv/test66p.htmCase closed ;D /m
|
|
|
Post by caddylasse on Jan 5, 2010 17:45:01 GMT 2
Hej, skönt att man kan lita på dig. Full koll som vanligt. Enda gången jag själv har sett Dakota 66 or med dekal är i 66 års Broschyr, men den har vi ju pratat om i andra trådar och konstaterat att den inte stämmer så noga. Och på Staffan Kjellins 66a, han brukar i ochförsig ha bra koll, då han renoverade sin 66a innan Puchverkstan fanns. Men han kanske också har gått efter broschyren. Finns det nån på forumet med en 66a som har dekal orginal ? Kjellins webadress kommer här : www.puch.se/vz50.htm Jag gör ändå ett försök att trycka upp några exemplar. Det kan ju finnas Dixieägare som behöver. Gratisex kommer naturligtvis till Wiruzz om jag lyckas, som tack för hjälp med måtten. Lasse
|
|