|
Post by wiruzz on Feb 19, 2010 19:50:27 GMT 2
En liten kvällsbild på pärlan. ;D Nån annan som använder pärlorna till nöjesåkning på vintern? /m
|
|
|
Post by puchvz50 on Feb 19, 2010 23:08:58 GMT 2
nej, det kommer ju så lätt salt under bakskärmen:( och där trivs rost..... vorde ju kul å åka lite, men så finns de ju risk för att buckla tanken så ja väntar tills våren jag undrar om den kommer i år tro? fin dakota du har! var fick du tag i den backspegeln föresten?
|
|
|
Post by wiruzz on Feb 19, 2010 23:59:34 GMT 2
Skitkul att åka året om. Om man tvättar och håller efter så kommer inte rosten Backspegeln är säkert nåt marknadsfynd. /m
|
|
|
Post by johan on Feb 20, 2010 15:15:18 GMT 2
Härliga bilder ...visst nöjes åker man lite på vintern med, får ju passa på de få gånger vi har snö här nere i söder om man vill sladda omkring lite ;-) / johan
|
|
|
Post by blöjknutten on Feb 23, 2010 2:29:52 GMT 2
självklart. men dakotan varvar så förbannat på tomgång. spelar ingen roll om man pillar på tomgångsskruven eller byter till en annan förgasare. har du nån idé på vad som kan va orsaken? ska ut på mopperunda med gefle mopedveteraner på lördag så det skulle va kanon om man fick ordning på moppen. / Simon
|
|
|
Post by puch92 on Feb 26, 2010 21:31:14 GMT 2
Har du släppt alla justeringsskruvar och kollat så att trotteln går ända ner mot tomgångsskruven? Kan ju va nått så enkelt som för kort wire. /Olle
|
|
|
Post by blöjknutten on Feb 27, 2010 2:49:59 GMT 2
jag fick ordning påt häromdan. det var packboxen till vevaxeln bakom tändplattan. nu går den tyst å fint =) men det e lite halvdårlig komp bara. men det e lätt att fixa.
|
|
|
Post by Viloläge on Mar 9, 2010 13:41:19 GMT 2
Tog årets första provtur. Motorn har blivit uppgraderad med med 4:e växel och 3-skivig 19-69 koppling under vintern samt spolkanalerna höjdes ca 3mm i cylindern. Det gjorde ca 10km/h på toppfarten och den går kanon med undantag av visst drevljud från primärdrivningen? Ljudet blev något tystare efter några km men är fortfarande onormalt högt vid viss belastning. Ska prova annan koppling om det inte försvinner. 13/3 Tillagt: Fick tag i en nyare "race" 19-69 koppling och nu är den helt ljudlös : ) Nu kan våren komma !
|
|
|
Post by puchvz50 on Mar 13, 2010 23:41:48 GMT 2
väntar på våren jag med:) renovera min dakota till nyskick och vill inte ta ut den innan allt slask är borta:)
|
|