|
Post by kultingen on Feb 22, 2010 21:03:16 GMT 2
Då det är oklart om kollektivtrafiken går imorgon tänkte jag att det var lika bra att starta mopden redan idag så att jag vet om jag kan ta den imorgon. Den var senast igång i december skulle jag tro. 17 minusgrader var det ute men Puchen startade efter ca 30 sekunders kickande med lite chokehjälp. Sedan lät jag den stå på tomgång ett tag så att motorn och växellådan skulle få värma till sig lite, den gick efter någon minut utmärkt på tomgång och jag kunde gasa på utan problem (har inte varit ute och kört med den dock, har endast stått på stödet). Men nu till problemet; när jag sätter på fram och baklyset börjar motorn gå mycket sämre. Den går ner i varv och det låter verkligen som om den vill dö, precis som om jag har för låg tomgång. När den kommer riktigt långt ner i varv börjar lysena blinka också, sedan dör den om jag inte gasar på. Den gick utmärkt innan jag "ställde av" den.
Tror ni att detta går över när jag väl kört med den ett tag så att oljan osv blir lite varmare eller kan det vara något jobbigare? Tycker inte att ljusspolarna borde ha något att göra med själva motorns funktion, eller kan det vara så att ljusspolarna utsätter svänghjulet för någon form av magnetiskt motstånd endast när lysen är på? Puch montana är mopden förresten.
|
|