|
Post by mushen on Mar 13, 2010 14:42:53 GMT 2
Efter några veckors paus från garaget kom känslan tillbaka i dag på morgonen. Det som saknades på gulingen innan provstart i solskenet var olja, bensin och en fotbromswire. Moppen startar efter några kickar och jag tar försiktigt en sväng på gatan mellan isfläckarna. Det är då med solen i ansiktet jag bestämmer mej. Det är äntligen VÅR. Keep on Puching Mushen
|
|
|
Post by Viloläge on Mar 13, 2010 16:33:13 GMT 2
Vilken skönhet , man blir inspirerad. Min Dakota är klar så jag ska ta mig i kragen och börja med denna ramen, funderar på orange men har inte bestämt mig riktigt än. Floridamotorn är 4-växlad och klar så när som på putsen.
|
|
|
Post by johan on Mar 13, 2010 21:20:38 GMT 2
Riktigt tjusig vårbild Mushen ,Att möta våren på en GUL florida kan inte va helt fel , blev jäkligt sugen å ut och dra en repa på moppen , synd bara att man har jobbat hela dagen :-(
|
|
|
Post by mushen on Mar 14, 2010 13:11:40 GMT 2
Kul att du tänker komma igång med ditt Florida projekt. Det serju ut som ett riktikt bra objekt. Har själv en röd Florida 70:a med ett rejält aphäng. Motorn har fått en 4 -växlad låda samt 60 kubik med en 17 mm Bing. Avgassystemet är ett hembygge med grövre rör. Styrkan och farten går inte att klaga på. Om någon är intresserad av en ny 17mm Bing så hör av er. Keep on Puching Mushen
|
|
|
Post by Viloläge on Mar 14, 2010 15:26:06 GMT 2
Grymt styre ! Bra ventilation i armhålorna när solen steker. Nu blev det ännu svårare att välja färg. Den röda är helt klart klassiskt fräck och original fast jag har alltid velat ha en orange och det är ändå inte "matching numbers" men båda börjar på 970 och är från 1970 enl ramnr-banken. Jag har i alla fall hittat en ganska OK tank och köpt en sån här 28mm ljuddämpare från www.puch-zweirad.de/online.html som jag tänkt sätta på den.
|
|
|
Post by puchvz50 on Mar 18, 2010 20:46:06 GMT 2
Ta den färg som du tycker är snyggast:) min dakota ska igentligen va guld metallic men jag lackade blå för att ja tycker att det är snyggare tycker inte att ram nr ska få bestämma färg på moppen så länge det är en orginalfärg från puch som fanns på just den modellen.
|
|
|
Post by Viloläge on Mar 19, 2010 19:37:31 GMT 2
Kloka ord där. Jag har en MC som var röd från början och jag har aldrig ångrat att jag lackade den orange på 90-talet. Dessutom kanske floridamotorn suttit på en gul 70:a och då blir det ju orange om man blandar med röd
|
|