|
Post by caddylasse on Mar 29, 2010 22:02:57 GMT 2
Hittade en Puch Magnum i mycket fint skick ( enligt bilder och beskrivning) på blocket idag. Har letat länge efter en sån i fint skick, då de flesta brukar vara så sönderkörda. Slog till och köpte den, då lillgrabben vill ha en. Hämtas till påsk, då jag ändå tänkte åka till Jönköping på lite bilutställning. Så bilder kommer sen. Det är lite dött här på forumet tycker jag, ingen som har nåt kul Puchrelaterat att berätta. ? Själv har jag min 72 dakota helt klar för ytlack. Grundfärgen är redan sprutad. 66an behöver nog en slipning till innan grundfärgen. och 67an är mitt i ett avancerat sliparbete. Så snart kommer lackbilder, men det är ju så många delar till varje moppe också. Hoppas också få mina Dixiedekaler till stötdämparna snart, jag har sett dem i tryckarens dator, så det är på gång. Vad händer hos er ?
|
|
|
Post by johan on Mar 31, 2010 19:37:23 GMT 2
Har fått tummen loss och plockat bort fendersen och den kassa innerskärmen från min 66a + att jag har tagit bort innerskärm och ramslutet från donator ramen Sen ska jag lämna de två tankarna på bilden på kromning på fredag. Min renovering av min guld dakota 73 a är också på G , Annars har de inte hänt så mycket i garaget i vinter då jag inte har någon värme där, vi har ju haft riktig vinter i skåne också i år.
|
|
|
Post by mushen on Mar 31, 2010 21:21:10 GMT 2
Angående omkromning. Jag behöver kroma om ett avgasslut "päron" till den uppböjda ljuddämparen på min oranga Florida. Har du erfarenhet av det företaget du ska avända till dina Dakota tankar? Är tacksam för ett namn på företaget. Fick i dag tillbaka mina uppböjda avgasrör från kromningen i Polen. Enligt min mening så är kromningen riktigt bra, mycket bättre än de nytillverkade från Asien. Har några extra rör över och tanken är att sälja dessa. Återkommer när jag vet prisbilden. Keep on puching/mushen
|
|
|
Post by johan on Apr 1, 2010 8:14:28 GMT 2
Har lämnat en tank där innan , blev väl inte helt 100 men tänkte ge det en chans till då det var rätt okej pris.Har för mig att han slipar av kromet , sen tror jag han använder mässing i stället för koppar. Krom & Förnickling Skogs HB Tel. 044 - 431 68 Hur fick du kontakt med det polska företaget? var det smidigt med frakt och betalning , priset okej?
|
|
|
Post by mushen on Apr 2, 2010 8:05:31 GMT 2
Jag har själv inte någon kontakt med företaget utan det var genom en polares arbete. Priset är väl OK, vad jag förstår så är det aldrig billigt att kroma. Men som sagt, resultatet är riktigt bra. Tack för tipset, ska ringa din kontakt angående kromningen av mitt "päron". Sätter en annons under Delar Säljes samt en bild på röret. Keep on puching/Mushen
|
|
|
Post by mushen on Apr 2, 2010 8:27:17 GMT 2
Caddylasse, välkommen till Jönköping och motormässan på Elmia i påsk. Hoppas ni får några trevliga timmar. Keep ón puching/mushen
|
|
|
Post by caddylasse on Apr 2, 2010 9:58:06 GMT 2
Tack för det, åker dit på lördag. Bor du i närheten ?? Skall in till en snubbe på vägen som jag fått tag på, han säger sig ha mycket Puchdelar. Återkommer om jag gör några fynd. Idag har vi kanonväder, så jag ska ut och åka lite moppe. Lasse
|
|
|
Post by mushen on Apr 2, 2010 10:17:12 GMT 2
Bor i södra delen, vägen mot Göteborg. Lördagen är det packat med folk på mässan, brukar alltid välja måndagen. Ska eventuellt på skivmässa på lördagen, Huskvarna Folkets Park. Men träffa en Dakotasamlare av din dignitet skulle var trevligt. Är det Lennart i Mjölby du ska träffa? Keep on puching/mushen
|
|
|
Post by johan on Apr 2, 2010 16:40:04 GMT 2
Hade fel angående slipningen ,han kör det i avkromnings bad först.Sen berättade han att han hade en som kunde rikta tankarna med om de inte var allt för buliga, gick på ett par hundra att få en tank riktad Dagens fynd på samlarmarknaden lykthus till dakota 66a, två handtag + fjäderhållaren till pungmotorerna , 200:- helt ok tycker ja
|
|
|
Post by caddylasse on Apr 4, 2010 9:37:38 GMT 2
|
|
|
Post by wiruzz on Apr 4, 2010 10:13:42 GMT 2
Japp!
Baggis att se vad som är fel med Dakotan. Fast det är fan snyggare så än original, ;D
/m
|
|
|
Post by puch92 on Apr 4, 2010 11:37:26 GMT 2
Bromspedalen! Mjo, den är nog lite snyggare än den lilla. Själv ska jag upp till Elmia imorgon och kika runt lite. Tycker det är skönare på måndagen när det inte är så mycket folk. Nu har jag föresten äntligen fått tag på en riktig tank till min 66. De sved till lite med de får de vara värt! Bara lite plåtjobb kvar på den nu innan lack. Och så tänkte jag gjuta av fendersen och göra ett par nya av glasfiber. Får se hur de går!? Glad påsk på er! /Olle
|
|
|
Post by johan on Apr 4, 2010 13:36:02 GMT 2
Håller med dig wiruzz helt klart snyggare så. Olle vi är inne på samma linje , gjorde en avgjutning i gips av min högra fender igår. och tänkte gå ut i garaget och fixa den vänstra efter en liten paus vid datorn / johan
|
|
|
Post by caddylasse on Apr 4, 2010 14:34:50 GMT 2
Tänkte nog mer på tanken än bromspedalen. Lasse
|
|
|
Post by wiruzz on Apr 4, 2010 14:45:40 GMT 2
Hehe!
Tänkte inte på bromspedalen. Tycker att tankmattan är så hopplöst ful så att lacka tanken istället borde Puch ha gjort själva. Tror att Dakotan fick tanken med kromade ovansidan 1972. Coloradon hade lackad ovansida 1973.
/m
|
|
|
Post by caddylasse on Apr 4, 2010 17:34:13 GMT 2
Så här står det i 71 års Puchförsäljningskatalog. : Bland de senaste nyheterna är de fina crosshandtagen från magura och tankbandet av läder, dessutom har den nya modellen låsbart tanklock och ny tankdekal. ( sidan 6, med bilder på tankmattan). Så jag tror på 1971 som rätt år för tankmattan. Men det såg rätt snyggt ut på Mässan. Bromspedalen tänkte jag inte på alls, Lasse
|
|
|
Post by puch92 on Apr 4, 2010 19:23:41 GMT 2
Hehe, själv hade jag inte en tanke på tanken. Olle
|
|
|
Post by johan on Apr 13, 2010 13:41:37 GMT 2
Efter lite spackling och lack ska de nog pryda sin plats på den fenderlösa 66an gjutformarna färdiga fendrar i plast(rostar ju inte iaf. ;-) Måste gå att limma dit med pl 400 eller något liknande, eller någon som har ett bättre förslag ?
|
|