|
Post by puchvz50 on Jul 8, 2010 23:22:19 GMT 2
Nytryck av puchjournalen 1 och 2, bra eller dåligt vad tycker ni?`finns det någon skillnad på nytryck och dom gammla? någon som vet? nu borde väll priset på dessa falla många hundralappar?
|
|
|
Post by wiruzz on Jul 9, 2010 13:33:15 GMT 2
Fusk
|
|
|
nytryck
Jul 11, 2010 17:30:22 GMT 2
Post by puch92 on Jul 11, 2010 17:30:22 GMT 2
Vet inte hur likt det är men det är säkert bra gjort. Men det känns lite fel. Äkta är äkta och som du sa så kommer dom säkert sjunka en del i pris! Kan man köpa nytillverkade ramar snart också tro?
|
|
|
nytryck
Jul 12, 2010 23:31:20 GMT 2
Post by puchvz50 on Jul 12, 2010 23:31:20 GMT 2
ja, det är det ja tycker. självklart ska det finnas delar så man kan renovera upp mopederna, men ja litar inte på all kinaskit. Hoppas inte att dakota tanken tillverkas ny. Det ska ju vara någon match att göra iordning en gammal moped, kommer det ut för mycket nytt skräp känns det inte lika kul att renovara.
|
|
|
nytryck
Jul 19, 2010 12:22:29 GMT 2
Post by caddylasse on Jul 19, 2010 12:22:29 GMT 2
Svårt det där med nytillverkning, jag gör ju en del nytillverkning själv också... Jag tycker så här: Nytillverkade delar till mopparna, Bra annars skulle det inte rulla många, och nosdelarna skulle kosta guld. Nytryckta puchjornalen och liknande, kommer inte att hamna i mina samlingar, fördelen är att fler kommer att kunna kolla in hur mopparna borde se ut, och renoverar rätt + plus att nosgrejorna borde bli billigare, vilket jag kan tycka är ok, för då kan jag köpa mer... ( Jag samlar inte med tanke på att mina Puchgrejor skall bli värdefulla.) Jag tycker dock att det är viktigt med nytillverkad puchnostalgi att du verkligen kan se att det är nytryck, så ingen blir lurad, kanske med texten nytryck inlagd på slutet. Ha en trevlig moppesommar, det har jag. Kör nog moppe varje dag.
|
|