|
Post by wiruzz on Aug 13, 2010 17:47:39 GMT 2
En M-motor ligger i skuffen. Lite pyssel och pill, men helt komplett med klädplåt osv. Renovering i vinter och sen in i ramen på min kommande hybrid (eller moppen som Puch glömde bygga, hehe) Flera år sen jag var så nöjd med mitt Puchande ;D /m
|
|
|
Post by caddylasse on Aug 14, 2010 10:57:42 GMT 2
Grattis, själv jagar jag på en Sears Dakota, Men ägaren verkar lite trög. Det är lite bökigare att handla i USA. Blocket senaste dagarna har varit lite intressant, missade tyvärr Arizonan som gått 195 mil, jag var för sen. Sen är det nån som säljer en Mexico för 7000 kr eller nåt, men skriver att det är en Alabama... Ser fram emot din hybrid, själv skall jag nu åka på en moppeträff, tar crossen...
|
|
|
Post by wiruzz on Aug 15, 2010 23:26:27 GMT 2
Blir en hel del att göra på den. Byta kolv och vevstake. Alla lager. Bakre övre motorfästet var fastspacklat m.m m.m. Utöver det behöver alla fläktkåpor svetsas och fixas till. Fast det blir nog bra när det är klart, hehe.
/m
|
|
|
Post by atomheart on Aug 20, 2010 5:05:21 GMT 2
Vad blir det för ram som den skall hängas på?
|
|
|
Post by wiruzz on Aug 20, 2010 20:12:36 GMT 2
Har en Lyxram och en SKT tank liggandes. Ska väl bli nåt som påminner om en SKF med en M-motor då /m
|
|
|
Post by caddylasse on Aug 23, 2010 16:05:35 GMT 2
Har också en Mmotor på ingång, men min sitter fast på en Moped. En riktig pärla till Searsmoppe. Atomheart hittade den och tipsade mig... Bilder kommer när den är hemma, men det tar lite tid. Tack för hjälpen Atomheart.
|
|
|
Post by atomheart on Aug 26, 2010 0:02:33 GMT 2
Japp! Efter vissa turer så är Sears Dakotan hemma oss mitt i säkert förvar, och då måste jag givetvis bjuda på en försmak. 329 miles dvs 526km har den gått sedan 1968, inklusive min provrunda Ser ut att ha körts på en grusväg. Polera nedre delarna på den och den blir mycket fin. Lika fin lack på den som på min silvermontana, och fint krom. Startade direkt och pigg motor. Vågade inte dra ut den för mycket eftersom att jag inget MC kort har (den är reggad som MC) och det är gott om snutar här; man får vara rädd om sitt visum Men rask verkar den vara! PS. Hör av mig imorgon om lite fler (billiga) fraktalternativ till Sverige som jag hittat, Hinner inte just nu... PS. givetvis måste även Nordamerikas första och enda lagliga Puch Monza också vara med på bild
|
|
|
Post by caddylasse on Aug 26, 2010 8:31:50 GMT 2
Underbart, den ser lika fin ut fortfarande, ser fram emot att få hem den. Jag hade ingen aning om att den var hos dig, Ps din Monza ser helt underbar ut... Lasse
|
|
|
Post by atomheart on Aug 28, 2010 2:40:45 GMT 2
Jag tog en stor serie bilder på VZan idag. Bra att ha en originalare som referens om man skulle hitta fler av dom. Blir nästan sugen på en själv faktiskt. Dom finns även i Texas rött, och dom äldre är dakota blå och röda med fendrar.
Monzan den andas fint här då den går lagligt utan plugg och 13 fram. Skulle gå att optimera lite till, 36 bak är optimalt för dom tillåtna 48km/h har jag räknat ut. Hittar tyvärr inget 36 kugg till den, det är det platta drevet på dessa fälgar.
|
|
|
Post by caddylasse on Nov 11, 2010 23:00:44 GMT 2
Nu är Sears Dakotan hemma, har inte hunnit tvätta och fota, så bilder kommer senare. Det har ramlat in 2 Puchlågmilare till i mitt garage 272x397 mil i mycket fint skick, så nu har jag 5 lågmilare att välja bland. Helt ok faktiskt. Återkommer med bilder efter lite tvätt och putsning. Lasse
|
|
|
Post by johan on Nov 12, 2010 18:41:11 GMT 2
Det ser vi fram emot Lasse . Håller själv på att plocka fram guldfärgen på en blåsprejad 73 a som gått 750 mil
|
|