|
Post by caddylasse on Aug 25, 2010 20:49:41 GMT 2
Har hyrt ut 2 puchar, Gulddakota och Crossen till en filminspelning. Filmen kommer på AMF : s hemsida om några veckor. Jag meddelar när jag har länken. Inspelningen gjordes idag, 2 grabbar med 70 talskläder : jeansjacka, träskor, utsvängda jeans osv körde runt, jag fick lära dem växla då de endast kört plastmoppar förut.
Klart det skall vara Puch när det skall se ut som 70tal.
Visste ni förresten att juni71-maj 72 såldes 8465 puchmoppar i Sverige. 55,5 % Dakota, 21,5 % Florida, 9,5 %maxi, 8,5 % Alabama och 5 % colorado. Jag räknade snabbt ut att då såldes det 423 st Colorado. Varför står det ingen i mitt garage ? Siffrorna kommer från återförsäljarbroschyren från 1972. ( Den har du inte va, Wiruzz...) Har förresten fått korn på min älsklingsmoppe, en Gul Colorado.... Dessutom i fint orginalskick. Ägaren vill inte sälja, men jag jobbar på det.
|
|
|
Post by caddylasse on Aug 26, 2010 21:36:34 GMT 2
|
|
|
Post by johan on Aug 27, 2010 10:57:42 GMT 2
coola bilder Lasse 423 st colorado då skulle de inte va så svårt att hitta någon tycker man
|
|
|
Post by atomheart on Aug 27, 2010 22:19:19 GMT 2
Ja, dom har verkligen fått till 70-tals utseendet, både på moppar och grabbar. (Bara en N50 som fattas, tycker jag). Skall bli kul att se filmen.
Jag har också sett dessa siffror på Coloradon. Dessutom fanns den väl ett par tre år på marknaden vilket borde ge ett tusental maskiner. Men man ser inga nej?
|
|
|
Post by johan on Sept 12, 2010 13:37:45 GMT 2
Vill du ha en i ditt garage Lasse ? de ligger en på puchverkstan.com för 15 lapp, ser rätt trevlig ut men tror de va de som låg på blocket för 8 för ca en månad sen. Har sparat bilden och de ser rätt identiska ut
|
|
|
Post by caddylasse on Sept 12, 2010 17:55:30 GMT 2
Klart jag är sugen på en Colorado, har sett den du menar, och kände också igen bilden. Det är säkert samma. Det ligger ju en Texas och en orange florida på blocket också, just nu... Men jag försöker hålla igen ett tag, då jag först skall få Monzan klar, sen håller jag ju på med 2 dakota också. I sommar har vi dessutom kört rätt mycket, så jag har 4 moppar till i garaget med lite småskavanker, inget allvarligt, men punka på en, nån vajer som gått av och lite sånt småplock. Jag tycker det är för stressande med för många renoveringsobjekt på kö. Bättre att ta det i lagom tempo. Har ju dessutom en Sears Sabre på väg från USA, den skall väl putsas lite också. Lasse
|
|
|
Post by johan on Sept 13, 2010 9:58:21 GMT 2
Ja förstår vad du menar med för många renoveringsobjekt, ska nog sälja min 66a som jag köpte i våras känner att det blivit lite förmycket av de goda
|
|
|
Post by caddylasse on Sept 14, 2010 10:41:00 GMT 2
|
|
|
Post by wiruzz on Sept 14, 2010 17:04:02 GMT 2
Klockrent
|
|