|
Post by caddylasse on Nov 14, 2010 15:35:28 GMT 2
Nu är den hemma, har kört en provtur, men det är lite för slaskigt. En Sears Sabre från 1968. Hittad i Minnesota, körd endast 52 mil. Behöver lite polering för att bli i nyskick, men det skall den få. Störtskön att köra, kan verkligen rekomendera Mmotorn.
|
|
|
Post by Putte on Nov 14, 2010 21:38:44 GMT 2
Vilken trevlig bekantskap du har fått hem där lasse. Hoppas det går bra med MC-registreringen av denna ovanliga fågel.
Litet texas-stuk över denna.
|
|
|
Post by johan on Nov 14, 2010 22:26:43 GMT 2
Ser ju riktigt nice ut blir allt lite avis
|
|
|
Post by puchvz50 on Nov 17, 2010 20:42:22 GMT 2
vackert:D
|
|
|
Post by caddylasse on Apr 4, 2011 17:41:43 GMT 2
Nu är den besiktad, regnr crf401. Borde väl vara Sveriges första lagliga. Killen på bilprovningen tyckte det var jättekul. Han hade aldrig besiktat en moppe förut. Nu går den som lätt mc. Ser fram emot sopade gator.
|
|
|
Post by atomheart on Apr 5, 2011 4:18:59 GMT 2
Grattis! En stor dag.
Hoppas att du är nöjd med den. Jag han ju aldrig fördjupa mig i den då jag inspekterade den vid köpet, så jag hoppas att jag inte missade något väsentligt.
Man ser mycket sällan en så fin Sears här ens. Det var faktiskt en i Californien här om sistens i vintras, men bara frakten hit hade kostat $500, och säljarna är sällan intresserade av att hjälpa till med frakten.
Mycket nöje!
|
|
|
Post by caddylasse on Apr 5, 2011 21:22:23 GMT 2
Har ännu inte plockat ner den för uppsnyggning, Får väl ta en omgång snart innan mopperallyna börjar. Den ska ju ändå inte köras jättemycket. Men det är få moppar jag sett fram emot så mycket att få ut och åka med. Den går helt underbart. Jag är helnöjd med detta köp. Har inte räknat varje krona, men gissar på 20000 kr från köp till besiktat och klart. Det ligger en renoverad nu ute på tradera, Han var inte nöjd med högsta budet på 21000 kr. Så priset är nog inte fel. Kommer igen med bilder när poleringen är klar.
|
|