|
Post by johan on Nov 24, 2010 12:34:19 GMT 2
|
|
|
Post by caddylasse on Nov 24, 2010 23:45:06 GMT 2
Så läckert, kul att det gick att få fram guldhuset. Jag har en guldlykta hemma, som också är övermålad med blå färg. Skall kolla när jag komemr hem om den är nåt att ha. Sitter just nu på ett hotell i Norrköping, tror jag att jag är ? Återkomemr när jag är hemma på fredag. Lasse
|
|
|
Post by johan on Nov 25, 2010 8:46:20 GMT 2
Låter kanon Lasse , Har han tullat lite på minibaren ;-)
|
|
|
Post by caddylasse on Nov 29, 2010 0:07:18 GMT 2
Så här ser lyktan ut. Vet inte hur den ser ut under det blå, men kan ana att den inte är perfekt. Ser dock ut som att det bara är överlackat. Byte ? Vad jag kommer på just nu så behöver jag till Dakota : Dålig men renoverbar sadel(Ribbad), Pinne till stödet( den som låsringarna sitter på ) Ett stag ( det främre ) som håller framskärmen på en 66 dakota. Men du kanske har nåt annat förslag ? PS, hade inte tullat på minibaren, var bara så trött efter 3 dagar nästan dygnet runt jobb, surfade lite eftersom jag var för trött för att sova. Nu är det lite lugnare. Hade jobbat i Linköping, men hotellet låg i Norrköping ? Tror jag. Har nytillverkade Dakotadekaler också om du vill placera dem på rätt ställe.
|
|
|
Post by johan on Nov 29, 2010 15:26:08 GMT 2
Förlåt Lasse hoppas du inte tog illa vid dig :oops: , tyckte bara det var lite småroligt att du inte visste var du var , hoppas du är utvilad nu efter helgen iaf. Jag har ju inte något av det du söker ,du vill inte byta mot pengar .Har funderat på att sätta nya dekaler på tanken men jag tror det kommer att stå dakota kvar i lacken för det verkar som dessa dekaler har suttit där väldigt länge. Angående skärmstagen så tog jag ett stag till de nyare skärmarna och kapade och rundade av så det liknade de äldre , blev ju inte helt 100 men det duger mer än väl tills man hittar ett originalstag ( tog ett florida stag till det bakre passade riktigt bra)
|
|
|
Post by caddylasse on Nov 29, 2010 15:51:18 GMT 2
Tog inte illa vid mig, tyckte det var en rolig kommentar. 75 + frakt. Om vi pratar pengar. För mindre pengar orkar jag inte packa och skicka. Kör gärna DHL eller schenker för min del. Frakten kostar väl 50-100 kr gissar jag. Maila adress på lasse@marbodal.nu Kontonummer får du med lyktan, så kan du sätta in pengar i efterskott. Om du tycker detta är ok.
|
|
|
Post by johan on Nov 29, 2010 22:01:36 GMT 2
De blir Kanon Lasse , Schenker blir smidigast för min del men ta det som passar dig bäst
|
|
|
Post by caddylasse on Dec 19, 2010 21:44:31 GMT 2
Hej Johan, hur gick det med framlyktan, gick den att få ren ? Lasse
|
|
|
Post by johan on Dec 21, 2010 1:10:09 GMT 2
Jo då ...Tog väck den sista färgen idag. Den blå färgen gick bort lätt med gasket remover, men under den blå var det kladdat med någon röd färg ett hjärta och en massa prickar som satt som f-n . Fick ta till thinner för GRn bet inte på den röda men den tog även lite av guldfärgen med .Den får iaf duga så länge
|
|
|
Post by DK3000 on Feb 28, 2011 17:20:55 GMT 2
Hej Johan
Har du använt Gasket remover på hela moppen? Vars har du köpt det? Själv skulle det vara roligt att prova på en blå Dakota jag köpt som är sprayad fel blå färg på.
Mvh Markus
|
|
|
Post by johan on Mar 2, 2011 22:46:39 GMT 2
Mekonomen har jag köpt mitt på men finns nog i fler butiker /johan
|
|
|
Post by ral5019 on Mar 3, 2011 21:18:28 GMT 2
Alltid lika trevligt när folk hittar mopeder som BARA kräver arbete och inte en massa pengar. Moppen ser hel och fräsh ut. Bara att grattulera
|
|
|
Post by johan on Mar 3, 2011 22:45:07 GMT 2
Tackar
|
|