|
Post by johan on Nov 30, 2010 22:39:28 GMT 2
|
|
|
Post by Putte on Nov 30, 2010 23:02:00 GMT 2
Vilket tilltalande pris! Man blir riktigt sugen!
Blir det häderi att sätta colorado-pipa på dakota måntro?
|
|
|
Post by johan on Dec 1, 2010 9:10:19 GMT 2
Ja det är det, men man får tänka på att det blir lite dyrare då man får betala ca 125-130 kr för en Dansk hundring men det blir ändå ett bra pris ca 600:- + frakt. Häderi tycker jag inte de blir , man får väl göra vad man vill med sin egen moppe ;-) Men jag tror du får använda dakotans avgasrör eller ändra vinkeln på infästningen mot cylindern
|
|
|
Post by puch92 on Dec 1, 2010 17:52:46 GMT 2
Han har inte köpt rören därifrån för att sedan sälja dom på trdera då? Men dom ramarna som fanns på sidan. Dom måste väl vara NOS? /Olle
|
|
|
Post by wiruzz on Dec 1, 2010 20:05:41 GMT 2
Beställde snabbt som attan 2 st. ) /m
|
|
|
Post by johan on Dec 1, 2010 21:53:37 GMT 2
Säkert inköpta där , första gick ju för över 3 papp på tradyra ......nätt liten förtjänst , hade blivit rätt lack om jag betalt de priset. Köpte bara ett + en kick ,blir nog ett system till dakotan med va de lider
|
|
|
Post by atomheart on Dec 8, 2010 21:01:16 GMT 2
Efter vad jag har hört så reproduceras det nya VZ ramar i/till Danmark. Kanske är det dom vi ser här? (som om det inte fanns VZ ramar nog?) Intressanta är även dessa N50 avgassystem: puchparts.dk/index.php/product/proddetails/279Skall visst vara "exakt" kopia på dom som satt på Monza 75-78 (även första året med bred tank) i tyskland och österrike. Ett tips till den som vill köra trimmat med stil
|
|
|
Post by wiruzz on Dec 9, 2010 17:52:27 GMT 2
Fick hem avgassystemen igår. Är exakt samma som säljs på Tradera. Kan svära på att dom är nytillverkade, men dom ser bra ut.
/m
|
|
|
Post by johan on Dec 10, 2010 0:21:30 GMT 2
Låter bra att de ser vettiga ut så jag inte tipsade om nått skit , ska hämta ut mitt paket i morgon
|
|
wo
Litet Pucho
|
Post by wo on Dec 10, 2010 21:22:10 GMT 2
Har någon testat passformen ännu? Kröken ser inte ut att passa colorado!
|
|
|
Post by atomheart on Dec 10, 2010 22:55:24 GMT 2
Systemet kan mycket väl vara till fläktkyld. I Danmark satt dessa nämligen även på fläktkylda: www.glamrocker.dk/puch.htmTycker även jag att det ser ut att vara lite Nevada-aktigt extra-böj på kröken i webshoppen.
|
|
|
Post by johan on Dec 15, 2010 15:59:14 GMT 2
Du har nog rätt atomheart , var ute i garaget och kollade och måttade lite ( var för kallt för att provmontera) Sätter man detta system på en colorado så har man nog skaffat sig ett uppsvängt rör ) .Men original böjarna till monza mfl. har inte lika skarp vinkel på avgasrörflänsen så det kan nog funka att montera ett sånt rör för att få rätt vinkling på systemet (295 :- på norscand ) . Eller får man tillverka en distans mellan cylinder och rör så man får rätt vinkel
|
|
|
Post by atomheart on Dec 15, 2010 23:26:48 GMT 2
Skulle tro att systemen snart kommer med fartvind krök också eftersom även den fanns i Danmark som "VZ Flagskib", så efterfrågan lär finnas. Möjligen kan ju även Monzakrök passa. Men då måste både vertikal och horisontal avstånden vara dom rätta mellan utblås och ljuddämpare, så jag är skeptisk.
Riktigt kul att se att det tillverkas nya Puchdelar med ambitioner och kvalitet. Dom tillverkar även riktigt fina pakethållare i Danmark, men dom passar ju inte svenska modeller.
|
|
60cc
Full Pucho
|
Post by 60cc on Jan 1, 2012 13:21:36 GMT 2
Hej alla SÅ GICK MAN HIT OCH HITTADE FÖRKLARINGEN TILL cOLORADO-BLUFFEN. jAG HADE PÅ KÄNN DANMARK, MEN ÄVEN I TYSKLAND FINNS DESSA (kollade precis). OCH EN PAddljuddämpare till MS50 kostar bara 450 DKK på er site eller 39.90 Euro på den tyska ebay-sidan. Micke 60cc Gott nytt puch-år
|
|