|
Post by johan on Dec 29, 2010 20:03:13 GMT 2
Har blivit erbjuden att köpa en mc50 för 9500-10000:- , den är nerplockad i delar och blästrad + grundad. Den saknar originalstyre, sadeln och motorskyddet och kanske några små delar ,inte samma motor och ramnr. heller är den värd de pengarna ? . Han kunde ev. tänka sig en av mina gröna i byte och de har jag i ca 7000:- så det blir ju en bättre affär så sett men jag har så svårt att skiljas från mina leksaker .Hade varit rätt kul med en cross i samlingen Hur gör jag
|
|
|
Post by caddylasse on Dec 29, 2010 23:32:37 GMT 2
Lät bra tyckte jag tills jag såg ej matching nr. det är ju aldrig riktigt lika kul. Jag gav 15 för min, har jag för mig, funnen på blocket för ca 2 år sen. Komplett, orginallack, körbar. Orginalstyret finnsi Österrika, på RBO har jag för mig, motorskyddet är knepigare. Sadel likaså, men de dyker ju upp ibland på tradera. Jag skulle tveka lite för de pengarna, men å andra sidan har jag ju redan en cross, och jag vet hur gärna jag ville ha en innan. Vet att Wiruss inte gillar att åka på crossen, själv tycker jag att det är en av de skönaste mopparna att köra, gillar det breda styret. Kolla gula sidorna i USA, där har jag sett crossar gå för 3-400 dollar ibland. De har visserligen för lång sadel, fel bakljus och lackade skärmar, men sånt går ju att fixa. Lycka till, men jag tror du får bättre betalt för de gröna på tradera... Lasse
|
|
|
Post by atomheart on Dec 30, 2010 0:33:22 GMT 2
Puchmopeder utan matching numbers är svårsålda. Får du 40''' får en fin matching, så får du kanske 15''' för denna hur fin du än renoverar den (rena brakförlusten). Undantaget är om man lurar en nybörjare, men det är fult att luras. Vill du däremot ha en själv att köra på, så hittar du ingen billigare. Lägg upp 7 tusen i näven på han!
|
|
|
Post by johan on Dec 30, 2010 16:05:19 GMT 2
Tack för råden , jag får ta mig en liten funderare över nyår hur jag ska göra. Dakota är ju nr. 1 för mig annars och det har jag ju två objekt som ska ihop och som jag inte får loss tummen med .Känns kanske lite dumt att köpa på sig ett till .Men det är ju kul med en modell som man inte har . Gott nytt år på er alla puch lovers
|
|
|
Post by wiruzz on Dec 31, 2010 0:21:56 GMT 2
Varje sann samlare måste ju ha en cross i stallet, hehe. Fast det är en riktig skitmoppe att köra Har åkt kanske 4 mil på min och jag får ont i häcken bara av att tänka på det Men jag skulle inte vilja vara utan den heller. Kul att ha en anledning att åka till Bilmuseet i Köping nån gång varje år och titta till den. /m
|
|