|
Post by alex on Oct 9, 2011 9:45:36 GMT 2
|
|
|
Post by alex on Oct 9, 2011 9:53:25 GMT 2
hadde stått dom 10 sista åren, men statade och gick helt ok stänklappen bak och nästintill rostfri bakskärm, inget hål iaf 640 mil på mätaren men det får man ju ta med en nypa salt,matching numbers var det, ser urörd ut förutom ljudämparen som är bytt, men det ska på ett orginalrör . Attachments:
|
|
|
Post by atomheart on Oct 15, 2011 18:30:50 GMT 2
Gratulera tilll fyndet.
Fin patina. Putsa försiktigt. Håll den så original som möjligt och byt endast ut delar om de är trasiga. Använd endast originaldelar. Sällan man ser ett orört original med sin naturliga historia i behåll.
|
|
|
Post by caddylasse on Oct 16, 2011 22:06:48 GMT 2
Här kommer en bild på min 79a, Den har hamnat inomhus numera, Pryder ett hörn i vardagsrummet. Den är orenoverad, men polerad. Har inte många skador, utan ser mer eller mindre ny ut.
|
|
|
Post by alex on Oct 17, 2011 18:06:19 GMT 2
najs den kan inte ha gått många mil?
|
|
|
Post by puch92 on Oct 18, 2011 17:23:50 GMT 2
Mysigt skick på din Dakota Alex! Grattis till fyndet! Dra in kopplingswiren i ramen och fixa till gummibälgarna så ser den nog ännu mysigare ut Helt otroligt originalskick på din Dakota Lasse!
|
|
|
Post by caddylasse on Oct 18, 2011 18:51:14 GMT 2
Alex moppe är ju kul, för den är i ett lagom skick att köra med. Min är lite för fin. Den har förövrigt körts 660 mil, så använd är den. Men mycket fint skött. Finns några lackskador på fotbryggan under, efter stenskott, men inget mer. Under bakskärmen är den som ny. Jag hade moppen med på Mellstaträffen, men tyckte att det regnade för mycket, så jag körde Searsen istället. Dakotan fick stå inlåst. Förre ägaren hade bytt bakdäcket till ett kinadäck, men jag tog ett Semperit från en annan moppe och bytte tillbaka, så nu är allt utom tändstiftet "Orginal". Den går helt underbart, nymoppekänslan är kvar.
|
|
|
Post by alex on Oct 19, 2011 19:27:51 GMT 2
japp ska fixa det samt dra dit ett semperitdäck ibak (sitter nåt anna på nu) och skaffa en verktygslucka fick en med nån. och putsa kromet, framskärmen och lyktsagen och fälgar i fram är lite noprigt.
blir nog inte och köra med dena moppen så mycket men ett par sköna sommardagar ska den få rulla några mil.
ska kanske berätta vad jag gav åkså 3800 kr lyckaddes pruta en 500 hundring på priset i annonsen
nån som har nåt bra tips och smörja in komdelar med inför vinterförvaring ?, har mina moppar i kallgarage.
|
|