|
Post by johan on Feb 3, 2012 22:20:11 GMT 2
Ramen är en 67a men resten av grejerna jag fick till var oranga + att motor är från 72.Så de enda å göra är ju att lacka även ramen orange ...tyckte ja iaf. så här såg den ut innan jag plockade isär den Blev rätt hyfsat resultat med sprayburk så nu ska bara de originaloranga monteras på . Här kommer även en bild på mitt objekt ja köpte efter nyår Så nu är "dakota" samlingen komplett, så nu får jag väl börja samla på metspö eller nått , i och för sig saknar jag ju fortfarande föregångaren till dakotan
|
|
|
Post by puch92 on Feb 3, 2012 23:47:14 GMT 2
oj!....... Jag får gratulera! Vad är planerna gällande denna då?
|
|
|
Post by wiruzz on Feb 4, 2012 0:25:20 GMT 2
Om du menar en Dixie så vet jag ver det står en
|
|
|
Post by ral5019 on Feb 5, 2012 10:51:03 GMT 2
Trevligt med orange Florida. "Äkta" eller inte? Min fusk gula Florida (68) HPD är princip klar, lite justeringar med handtag å grepp kvar. Mexicomotorn som sitter på kommer från Wiruzz å går bra. Har börjat med min 71:a oranga Florida, men saknar en framgaffel av rätt årgång till den. Men de finns ju annat å börja med. Har ett block utan motornr som blir "originalmotorn". Blir inget nr heller i min ägo. Coloradon va en trevlig sak. Äkta? Kör hårt.
|
|
|
Post by caddylasse on Feb 6, 2012 17:32:16 GMT 2
Grattis, min favoritcolorado. Har länge letat efter den gule, Roligt att se att nån annan lyckats. Ledsnar du på den så får du gärna höra av dig. Den orange Floridan är ju inte heller fel. Lasse
|
|
|
Post by puchmange on Feb 6, 2012 19:30:44 GMT 2
Ser ju bra ut fast det är lackat mä spray.Vad är det för kulör till den oranga Floridan??
Mvh Mange
|
|
|
Post by johan on Feb 6, 2012 21:35:12 GMT 2
Planen är att få dit ett ramslut och få den körbar, sen får den va orörd förövrigt. Ja en Dixie hade inte varit fel .Får se vad som händer längre fram har jag tur kanske du har kvar din . En gul florida hade ju inte varit helt fel, du får lägga upp lite bilder på den så vi andra kan titta och njuta. Tror inte jag ledsnar i första taget Lasse men om jag gör de så ska du få veta. Ral 2010 men jag fick lacken på luftburken "skjuten" så den jag har lackat med är lite ljusare än originalfärgen bara för att det inte skulle bli för stor skillnad på de solblekta delarna och ramen
|
|
|
Post by johan on Mar 10, 2012 11:08:48 GMT 2
Den oranga fick ju stå tillbaka lite för "gulden" men lite har det hänt här med.
|
|
|
Post by johan on Mar 12, 2012 21:41:41 GMT 2
Passade på i de fina vädret i går att fixa de sista Blev en bra bruksmoppe av den iaf, men de hade inte varit helt fel med ett uppsvängt rör till den. Får kanske fuska till ett sånt med
|
|
|
Post by ral5019 on Mar 12, 2012 21:56:15 GMT 2
Trevlig moppe. Du har ju rätt päron för uppsvängt rör, så kör på de. Ska försöka få ut en bild på gulingen nån dag. Har fått in Wiruzz Mexico i garaget för lite tillsnyggning. Ny lack å lite så
|
|
|
Post by johan on Mar 13, 2012 17:12:00 GMT 2
Har originalröret med värmeskyddet men det är rostigt och lagat och gick nerför ist för uppåt så det får bli ett tillfuskat. Bilder vill vi se på både den gule och mexicon
|
|