|
Post by atomheart on Aug 6, 2012 6:44:47 GMT 2
Japp, hastighetsmätarna funkar ej på mina två N50. Tog mig nu tid att kolla upp vad som är felet, och det visade sig vara hastighetsmätarvajern som är för kort i förhållande till vajerhöljet, d.v.s. vajern når ej in i spåret på drivningen. Ja, dessa reprodelar. Ser fina ut, osså är det alltid något som inte passar. Det finns väl bara denna Taiwan-sort att få tag på idag? Eller finns det olika reprofabrikat? Som konstruktionen är så ser det ut att vara svårt att modifiera dessa vajrar för en amatör som mig, iallafall utan att lösningen blir ful. I princip så behöver vajerhöljet förkortas, men det sitter fastpressade ändstycken av metall på dom. Någon som har mektips om detta?
|
|
|
Post by Viloläge on Aug 11, 2012 13:31:47 GMT 2
På min Nevada sitter en nyare wire som ser ut som din högra i bilden, i båda ändarna. Den sticker ut mellan ca 8mm och som längst ca 19mm i båda ändarna.
Hittills har den funkat, mins dock inte säkert om jag köpt den på Puchverkstan ?
Däremot skulle jag vilja att den såg ut som din vänstra wire i övre ändan eftersom den spänner mot lacken på lyktan nu.
|
|
|
Post by caddylasse on Aug 11, 2012 16:24:17 GMT 2
Enda sättet är väl att åka till nån som tillverkar vajrar, och be att få en precis som du vill ha den. Kollade i mina förråd, men jag hade slut på NOS hastighetsmätarvajer, annars hade du kunnat få ta över nån.
|
|
|
Post by atomheart on Aug 12, 2012 23:37:56 GMT 2
|
|
|
Post by Putte on Aug 13, 2012 19:24:56 GMT 2
Har kortat min wire i ena änden litet, gjorde en ny "utkragning" med polygripen, inget som syns med wiren på plats.
|
|