|
Post by caddylasse on Sept 13, 2012 22:31:37 GMT 2
Nu är nummer tre klar, nästa renovering blir en grön och en orange. den här guldmoppen fick min 15årige son. Det är moppen längst bort i bild som han fick, en 74 byggd som att det hade varit en 76a, med 76ans motor och stötdämpare bak. Jag gillar det kantiga blocket, och allt är gjort på skrotdelar från hyllan. Blev faktiskt rätt bra.
|
|
|
Post by puchmange on Sept 15, 2012 9:02:29 GMT 2
Snyggt jobbat Lasse. Ligger en guld -72 ute på tradera nu men ser ut som skärmbytet bak inte är särskilt proffsigt gjort. 8900 begär han.
//Magnus
|
|
|
Post by caddylasse on Sept 15, 2012 9:27:17 GMT 2
Ja de är märkligt dyra, moppen närmast kameran är en orginalare som jag köpte för 3200 kr, har plockats ner, rengjorts och förfinats, men har fortfarande orginallacken. Den i mitten är min första mopperenovering, gjord på den tiden jag fortfarande trodde att allt skulle lackas om och vara i nyskick, den kör jag mycket med, så nu börjar den bli använd. säkert nerlagt 15 000 kr i delar. Moppe 3 den Albin fick är renoverad från skrotlådorna, kanske nerlagt 3000 kr totalt. Men den är i snyggare skick än moppe 2 var när den var klar. Tur att det går att lära sig. Nu skall min 66a äntligen bli klar, och jag ska också göra moppe av min orange Florida nosram. Bilder kommer.
|
|
|
Post by puchmange on Sept 15, 2012 22:51:55 GMT 2
En -66a Dakota skulle inte sitta helt fel.Med en M-Motor i ramen!! Köpte en tank till en VZ50 häromdagen i österrike den tidiga modellen som har helt släta kromade sidor.200kr + frakt.Bara resten kvar??
//Mange
|
|
|
Post by mushen on Sept 16, 2012 9:00:16 GMT 2
Tjena Lasse Blir spännade att se resultatet av ditt oranga Florida projekt. Håller med dig angående helrenovering, då ska moppen vara i riktigt dåligt skick. Jag är också medveten om att dåligt skick är en personlig tolkning. Tar gärna hellre en av mina lagom patinerade Florida på ett mopperally än de fint renoverade. Speciellt om man ska lasta några moppar på trailer och upptäcker att det blir skavsår lite var stans. Trevligt om vi kunde ses i Jönköping om du far förbi. Keep on Puching Tidan
|
|
|
Post by alex on Sept 17, 2012 17:17:34 GMT 2
najs funderar själv på och renovera två stycken till vintner, köpa in en med samma ram och motornummer och plocka ihop en av delar som jag har liggandes,
såg den som ligger ute på tradera på nossebro markad och tycker inte att den är värd pengarna bakskärmen bytt och myckt av mopeden bätringsmålad med fel färg ( annan kulör) ser värre ut på andra sidan, men den har samma ram och motornummer så om man lägger ner myckt tid så kan den bli fin
|
|