|
Post by puchmange on Oct 4, 2012 19:43:41 GMT 2
Då var den äntligen hemkommen en MC50/2 årsmodell -76. Har börjat att skrapa på lite av den röda nyansen och under den kom den svarta orginalfärgen på ramen fram.Men jag lackar nog den i den röda kulören och bygger den liknande den svenska MC50.Kom även över orginalskärmarna och NOS nedre gaffelben,nedre gaffelbrygga,Lykthållarna samt lite fräscha beg delar sving,skärmstag orginal 14mm bingförgasare allt i österrike.Gäller å passa på å handla när Euron står någorlunda lågt. Hittade en intressant sida om MC50. www.puch-mc50.at/index.html//Magnus
|
|
|
Post by johan on Oct 5, 2012 15:52:44 GMT 2
|
|
|
Post by puchmange on Oct 5, 2012 20:31:38 GMT 2
Ofan är det ungefär lika som orginalet?? Hur mycket jobb är det på dom ?? Är det fästena som skiljer??
|
|
|
Post by johan on Oct 7, 2012 8:43:22 GMT 2
Det är inga större ingrepp, man får slipa bort lite av sadelstommen i bakkant så sadeln anpassas efter konturen på bakskärmen och kommer ner mot ramen. Sen två plattjärn till bakre fästena. Främre fästet har jag inte kollat så noga på än men det blir nog inga större problem att lösa
|
|
|
Post by puchmange on Oct 7, 2012 9:16:02 GMT 2
Jaha ok det låter inte så avancerat.Svetsar du dom bakre fästena??? Lite trökigt om det skulle slå eld i nya dynan. Annars då ser sadlarna bra ut?? Bra kvalite??
|
|
|
Post by johan on Oct 7, 2012 16:52:42 GMT 2
Min sadel ligger på hyllan orörd ännu. men man får plocka bort listen och klädseln för att kunna slipa till "halvmånen" bak på sadeln .Så jag tänkte passa på att svetsa fästena när stommen ändå är ren. Kvaliten är kanon det är ju en puch original del ;0)
|
|
|
Post by puchmange on Oct 21, 2012 10:23:49 GMT 2
|
|
|
Post by johan on Oct 21, 2012 19:14:31 GMT 2
Alltid roligt med paket. Kolla hos den lokala färghandlarn om de inte kan "skjuta" nån av original delarna du köpt
|
|
|
Post by puchmange on Oct 24, 2012 18:30:51 GMT 2
Fick hem ännu mer delar från österrike idag.En tank och verktyglåda + luftfilterlåda och NOS holmrör samt övre gaffelbrygga ;D
|
|