|
Post by alex on Oct 10, 2012 19:15:15 GMT 2
är sugen på en sådan, nån som vet kvalite och hållbarhet ? är ju sisådär med kinadelar
|
|
|
Post by Putte on Oct 10, 2012 20:02:18 GMT 2
Jaga hellre beggat på ebay eller tradden... Fick hem en kmpl. panel m mätare till bruxdacken för 1300 kr. Enda abret var att varvis inte fungerade. Felet var den seleniumlikriktaren som sitter standard. Dom torkar sönder och slutar fungera. Löste det med 4 st vanliga 1N4001-dioder
|
|
|
Post by alex on Oct 11, 2012 18:58:42 GMT 2
har en som jag köpte på tradera men funderar på och köpa en till mitt kommande guld projekt,
|
|
|
Post by atomheart on Oct 13, 2012 4:43:18 GMT 2
Som sagt - alldeles för dyrt för att vara repro. För detta priset hittar du NOS med lite tålamod.
Det vana ögat ser direkt att dom inte är äkta - väldigt synd för annars ett bra initiativ. Men visst skulle den duga bättre än inget.
I vissa länder var det betydligt vanligare med dessa instrument som standard, därför finns det gott om dom på eBay - dom har faktiskt ökat på senare år.
Jag värderar denna repropanel till 500kr - den är ju ?förmodligen? tillverkad av slavar i stort sett.
|
|
|
Post by mindrocker on Oct 22, 2012 20:50:38 GMT 2
Vilka ord ska man använda för att leta varvräknare på Ebay? Jag provade med "tach" "tachometer" men det gav inget vidare resultat.
|
|
|
Post by atomheart on Oct 23, 2012 5:44:10 GMT 2
Vilka ord ska man använda för att leta varvräknare på Ebay? Jag provade med "tach" "tachometer" men det gav inget vidare resultat. Sök på "puch" och ha lite tålamod. Dom kommer med jämna mellanrum. Lite eBay-länkar bl.a: www.puchjournalen.se/lankar/
|
|
|
Post by Putte on Oct 23, 2012 17:23:38 GMT 2
På eBay tyskland o österrike har jag använt ordet "drehzahlmesser", finns dom som stavar "drezahlmesser" också, sen har jag sorterat på motorrad und kraftradteile, samt puch som märke
|
|
|
Post by caddylasse on Nov 6, 2012 22:58:18 GMT 2
Var på Puchverkstan idag, Björn där är mycket trevlig, och verkar göra sitt bästa för att lära sig. Men jag spanade extra på instrumentpanelen eftersom frågan varit uppe. Jämförde faktiskt med en orginalnospanel han hade. Sjävla instrumenten såg lika ut, tyvärr stod det inte VDO i dem. Men panelen hade en helt slät lack som inte var lik den riktiga. Svårt att bedömma, det skulle nog sitta långt inne innan jag köper en. Varning också för de nytillverkade dämparna, 70-75. De är lackade där det skall vara alu. Såg inte kul ut. Jag tror att vi alla skall jaga på Björn så han fattar att han skall satsa på kvalitet, det känns ändå som att han fattar. Nya grejor på g är lackerna är tillbaka, dekaler för Monza 3 c såg jag klara. Dakotatankar verkar vi dock kunna glömma. Det blir väl som vanligt, jaga beg och renovera så mycket det går och köpa nytt när man måste.
|
|
|
Post by kg on Nov 10, 2012 20:11:58 GMT 2
Tack för varningen Lasse! Jag hade tänkt beställa dessa dämpare, faktiskt sett fram emot en nytillverkning på dessa....tänk att dom har målat dem med silverfärg, undrar om prototyperna dom gick efter också var lackade med silverfärg? stor ide att tillverka nya om dom inte vet hur dom skall se ut?? Det blir till att renovera originalarna istället då...
|
|
|
Post by atomheart on Jul 9, 2013 4:41:41 GMT 2
Där ser man: www.youtube.com/watch?v=uLv_e_sNE0YFunkar den så illa? Eller är den felkopplad tro? Snygg renovering förövrigt. Härligt att se ännu en N50 återuppväckt från det döda.
|
|
|
Post by Putte on Jul 14, 2013 10:53:53 GMT 2
Ja... Den fungerade dåligt, killen i fråga hade först en större, den var kopplad likadant och den gjorde utslag som den skulle.
|
|