|
Post by Putte on Nov 20, 2012 23:04:54 GMT 2
Har mina ögon på en racing som finns ganska nära till hands. Men tycker mig kunna se att den inte är riktigt original. Mätarna saknas men vad mer är felaktigt? En tidig sjuttisexa av tankens storlek att döma samt svarta baklyktan? Rent prismässigt? 11 lappar känns som ockerpris rent spontant.. För det priset borde den vara helt original och komplett. www.blocket.se/vasterbotten/Puch_m_50_racing_43734011.htm?ca=2&w=1 åsså en länk på hojen i fråga.
|
|
|
Post by johan on Nov 21, 2012 20:27:44 GMT 2
Styret verkar vara till dakota 70-74, sen har de lackat över skruvarna till sidokåpan
|
|
|
Post by caddylasse on Nov 22, 2012 12:10:37 GMT 2
Kändes dyrt, speciellt som mätarna fattas, om den är i orginallack så är det ju bra, men är den omlackad så är priset väldigt högt. Gav 7000 för en liknande, med mätare. I år. Men det är en kul moppe, pruta på.
|
|
|
Post by Putte on Nov 25, 2012 16:22:35 GMT 2
Jo ja...
Kollade på den häromdagen. Det första jag möts av är en dålig omlackering. Matt i lacken, dessutom verkar den som hållit i lacksprutan (eller burken för den delen) ha tänkt på apelsiner. Sliprepor syndes också. Vidare så satt det en universialljuddämpare 60 mm, som dessutom var för kort för hojen i fråga. Styre som johan påpekade Dakota 70-74. Fel kick på motorn, var den vanliga raka V3-kicken och inte den utsvängda som ska sitta original. Tog i fotpinnen=kort kickslag. Fel förgasare, satt mikuni med hemmamekat insug. Provtur, fick pula igång den, motor gick bra, styrning mm, eller ja, hela maskinen kändes stabil, MEN... det var lagerljud från motorn, kändes också som att kopplingen slirade. Ingen fjong i lyset, bara glöd.
Priset var enligt ägaren odiskutabelt, så den fick bli kvar i hans garage. Som jag ser på saken är det ingen 11.000 kronorsmaskin, mer rimligt hade varit spannet 6-8.000 kr
|
|