|
Post by johan on Feb 8, 2013 17:44:42 GMT 2
Får rulla i detta skick tills jag har fått fatt i alla delar den saknar
|
|
|
Post by puchmange on Feb 9, 2013 17:19:11 GMT 2
Ja hur som helst MEN snygg modell är det ju inte men ovanlig.
//Magnus
|
|
|
Post by johan on Feb 9, 2013 18:57:10 GMT 2
Nej direkt snygg kan man inte anklaga den för och va men med det här styret och flake handtagen så e det lite stil på den ;o)
|
|
|
Post by johan on Apr 6, 2013 14:03:34 GMT 2
Kom över en bra ram nere i Österrike till det här objektet som sparar mig en massa jobb;o) De hade sprayat lite rödfärg på ena sidan + att den hade fått sig en liten smäll h.bak. Lika fin nästan i innerskärmen som på utsidan.
|
|
|
Post by johan on Apr 8, 2013 17:24:06 GMT 2
Plockade ner dixin igår men när jag skulle sära svingen från ramen tog de stopp, sitter som fn går inte att rubba en mm bara. Är inne på att kapa av axeln på bägge sidor mellan ram och sving eller ja är helt ute och cyklar (Ropade hem ett komplett kedjeskydd på ebay idag så nu saknar jag bara originalstyret , ingen som har nått som ligger och skräpar :0)
|
|
|
Post by johan on Apr 9, 2013 19:51:19 GMT 2
Gjorde som jag skrev så nu är svingen och ramen separerade ifrån varandra ;0). Fotbryggan på denhär var från en tidig Dakota ,är dixins fotbrygga likadan som på de tidiga dakotorn eller är det något som skiljer dem åt ?
|
|
|
Post by caddylasse on Apr 9, 2013 23:34:36 GMT 2
Gjorde en snabbkoll i 6M reservdelskatalog. Enligt den så har Dixie och MC 50 samma sving men inte Dakota. Men 6M trycktes 1970. Tyvärr saknar jag 5M så där finns väl egentligen sanningen. 4M från 1964 är för tidig. Inte mycket till svar egentligen. KG kanske vet, han har ju både gamla Dixie och Dakota.
|
|
|
Post by johan on Apr 10, 2013 16:19:55 GMT 2
Reservdelskatalogen tänkte ja inte på , kom över en förra året och nu när kollar i den ser jag att det är 5m visste inte att de hade olika nr. I den visar det bara en fotbrygga till vz modellerna och där ingår väl dixin för den visar ingen separat på den iaf. Till mc50 står det inget om att den skulle va till dixin med. Får hoppas att nån dixin ägare har koll på läget Tack för hjälpen iaf
|
|
|
Post by ral5019 on Apr 10, 2013 20:12:50 GMT 2
När ja svetsade på Wiruzz Dixie tittade ja lite på olika saker å jämförde lite, bl.a svingen å såg att de inte satt några svetsmuttrar på svingen till kedjeskyddet??? Kanske är skillnaden?? Såg ingen annan skillnad.
|
|
|
Post by johan on Apr 10, 2013 20:28:37 GMT 2
Var ute och kollade och på min sving sitter dett muttrar till att fästa kedjeskydet med
|
|
|
Post by puch92 on Apr 10, 2013 20:38:21 GMT 2
Har för mig att det bara satt ett fäste på insidan av svingen som ska hålla kedjeskyddet. Tror att det var det bakre som fattades. Angående fotbryggan så är det samma som tidiga dakota. Är i norge och jobbar fram till juni så jag har lite svårt att springa ut och kolla /Olle
|
|
|
Post by johan on Apr 11, 2013 15:37:31 GMT 2
Blir en bit å springa ;0) . Va bra då kan ja använda min Dakota brygga , så dixin hade samma bromskontakt som dakotan . Blev lite konfunderad ang. fotbryggan för att det satt en bromskontakt från en florida dithängd
|
|
|
Post by johan on Apr 24, 2013 16:16:40 GMT 2
Som tur var hämtade jag mitt kedjeskydd hos postombudet i går eftermiddag och skicket var helt okej så jag är nöjd, men det är nog inte affärsinnehavaren som är postombudet för hans affär brann ner inatt
|
|
|
Post by johan on Aug 18, 2013 19:03:11 GMT 2
Så här blev slutresultatet , en hyfsad bruksmoppe som tyvärr fick lämna garaget till förmån för en weedo sportbåt från 60 talet
|
|