|
Post by scalex on Mar 4, 2014 13:29:37 GMT 2
Annons som fanns på Blocket om två st Autisa 75cc Big Bore kit. Leif Andreasson i Arlöv alias Florida67 på en del forum har blåst ett antal personer Bla mig. 5000:- som blev dyra läropengar. Konstigt att man aldrig sett hans namn förrut i Puchkretsar. Polisanmälan blir gjord idag. Leffe finns med på flera Facebooksidor bla, Leffes Moped och fartblindasforening. Åker rätt ofta mopperallyn i Sydsverige typ Söderåsen mm. Detts skrivs enbart för att inte andra ska drabbas. Och OM nån på detta forum blivit drabbad åk till Polisen och gör en anmälan, ju fler vi är desto bättre. Vet ej om han figurerar på denna sida men om så är fallet får Wiruzz kasta ut honom. Med vänlig hälsning Jocke "Scalex"
|
|
|
Post by scalex on Mar 4, 2014 13:34:54 GMT 2
Nu har det övergått till personhot.....
|
|
|
Post by puchmange on Mar 4, 2014 19:28:42 GMT 2
Hallå
Det var tråkigt att höra. Hoppas det resulterar i nåt med Polisanmälningen.Vilka jävla typer det finns.
//Mange
|
|
|
Post by johan on Mar 9, 2014 9:04:56 GMT 2
Kan bara instämma med Mange . Surt som F-n när det blir såhär. Bor ju här nere i söder men på andra sidan men jag har aldrig hört talas om vederbörande. Man ska kanske va lite tacksam att man lyckats undvika honom. Tack för varningen iaf.
|
|
|
Post by patrik on Mar 9, 2014 20:16:37 GMT 2
Vet ej om han figurerar på denna sida men om så är fallet får Wiruzz kasta ut honom. Lite extra koll av nyregistreringar skulle nog vara bra också. // P
|
|
60cc
Full Pucho
|
Post by 60cc on Mar 9, 2014 22:38:51 GMT 2
Tjaa Leffe här... Nej jag bara skojade. Tyvärr tror jag inte du har någon framgång med din polisanmälan. Åtminstone inte vad gäller pengarna, däremot om han hotat dig eller någon i din familj kan det kanske hända något
Micke 60cc
|
|
|
Post by scalex on Mar 11, 2014 12:28:48 GMT 2
Räknar inte att få tillbaka några pengar. Men kommer att se till att han aldrig kommer att sätta sig i en moppesadel igen. Kommer att hänga ut honom resten av mitt liv så han inte törs visa sig ute ;-) Tjaa Leffe här... Nej jag bara skojade. Tyvärr tror jag inte du har någon framgång med din polisanmälan. Åtminstone inte vad gäller pengarna, däremot om han hotat dig eller någon i din familj kan det kanske hända något Micke 60cc
|
|
60cc
Full Pucho
|
Post by 60cc on Mar 11, 2014 22:59:11 GMT 2
Jag förstår dig, jag var själv uppjagad efter en mejlkonversation med honom när vägrade betala för en del och sedan kom med påståenden om att jag sagt ditten och datten och gjort överenskommelser hit och dit. Jag kom över det genom att markera hans mejl som skräppost och sedan glömma - kan färstås vara lite svårare för dig med tanke på summan. Vad jag förstår har han blåst många på Blocket, rättvisans kvarnar mal långsamt men förr eller senare ... Micke Räknar inte att få tillbaka några pengar. Men kommer att se till att han aldrig kommer att sätta sig i en moppesadel igen. Kommer att hänga ut honom resten av mitt liv så han inte törs visa sig ute ;-) Tjaa Leffe här... Nej jag bara skojade. Tyvärr tror jag inte du har någon framgång med din polisanmälan. Åtminstone inte vad gäller pengarna, däremot om han hotat dig eller någon i din familj kan det kanske hända något Micke 60cc
|
|
|
Post by scalex on Mar 12, 2014 11:35:28 GMT 2
Får väl börja tro på Karma :-) What goes around comes around ;-) Jag förstår dig, jag var själv uppjagad efter en mejlkonversation med honom när vägrade betala för en del och sedan kom med påståenden om att jag sagt ditten och datten och gjort överenskommelser hit och dit. Jag kom över det genom att markera hans mejl som skräppost och sedan glömma - kan färstås vara lite svårare för dig med tanke på summan. Vad jag förstår har han blåst många på Blocket, rättvisans kvarnar mal långsamt men förr eller senare ... Micke Räknar inte att få tillbaka några pengar. Men kommer att se till att han aldrig kommer att sätta sig i en moppesadel igen. Kommer att hänga ut honom resten av mitt liv så han inte törs visa sig ute ;-)
|
|
|
Post by atomheart on Jul 7, 2014 1:49:21 GMT 2
Tråkigt att höra detta om Leffe.
Gjorde en del Puch-affärer med Leffe personligen i början av 00-talet före internet, då gällde Lila Tidningen i Skåne.
Leffe var alltid reko och hade intressanta delar att sälja. Dessutom var det alltid trevligt att prata Puch med honom. Skulle inte kunna tänka mig att denna (då) timide individ skulle göra något våldsamt, men vad vet jag hur det är idag.
Han har även fått minst ett Tradera konto avstängt.
Tror Leffe skiter i både uthängningar och polisanmälningar — han är van vid detta, och polisen gör ingenting åt det.
Vissa hamnar snett på livets krokiga stig, det är bara att beklaga.
|
|
|
Post by scalex on Aug 17, 2014 15:54:02 GMT 2
Nu har Leffe bluffat sig in i Traktorbranschen.........http://www.maskinisten.net/viewtopic.php?f=87&t=15919&start=2790 Inlägg 2798 från i början av Juni
|
|
|
Post by atomheart on Aug 18, 2014 6:18:56 GMT 2
Nu har Leffe bluffat sig in i Traktorbranschen.........http://www.maskinisten.net/viewtopic.php?f=87&t=15919&start=2790 Inlägg 2798 från i början av Juni LOL Och så går han under sitt eget namn? Han behövde väl snabba pengar plötsligt antar jag? Han har väl så många anmälningar på sig att han lika väl kan vara målvakt åt sig själv - det blir ingen skillnad med en anmälning till, han har blivit imun mot rättsväsendet
|
|
|
Post by puchmange on Jan 20, 2015 19:27:47 GMT 2
Hur gick det för dig jocke???
//Mange
|
|
|
Post by patrik on Jul 6, 2015 20:07:58 GMT 2
Hur gick det för dig jocke??? //Mange Ja det klurade jag också på fr ett tag sedan. / P
|
|
|
Post by scalex on Jul 27, 2015 10:42:15 GMT 2
Ingenting hände. Polisanmälan på både bedrägeri och hot lades ner fast det fanns solklara bevis. Han hade troligen större och värre saker på sitt samvete så bedrägeriet var inre värt att lägga ner tid på tyckte Åklagaren. Han lägger fortfarande ut annonser emellanåt på Blocket.........
|
|