|
Post by stefankarl on Jan 7, 2007 20:44:52 GMT 2
Jag köpte en motor som det sades att den kom i från en montana , den är 4 vxl men växel pedalens infästning är inte vad jag är van att se. Någon som vet vad det är och vad den kommer ifrån ? Kan man få tag på nya ?? Tack på för hand // Stefan
|
|
|
Post by wiruzz on Jan 7, 2007 22:19:16 GMT 2
Ser ut så på senare modeller av motorerna. Se bilderna. Inte så mycket värre än att hitta till dom gamla. /m
|
|
|
Post by stefankarl on Jan 8, 2007 0:18:44 GMT 2
Nja den ser inte ut riktigt som din bild visar , pedalen är inte splinsad inuti. Jag ska fota om så ska du få se vad jag menar .
|
|
|
Post by stefankarl on Jan 8, 2007 12:37:59 GMT 2
Hejsan.Pedalen är inte upp skärd för att klämmas ihop runt axlen utan pressas på plats utifrån med en mutter. Jag har tittat i norscands katalog och kan inte se någon med denna infattning . // Stefan
|
|
|
Post by puchmange on Jan 9, 2007 16:15:25 GMT 2
Så såg dom nyaste växelspakarna ut satt på 4 växlade Monza. En mycket bra lösning på problem med spruckna och trasiga växelspakar.Jag har en sån på min Florida.
Mvh PM
|
|
|
Post by wiruzz on Jan 10, 2007 19:44:26 GMT 2
Är bara en bild i katalogen på spaken. Om du kollar på växelaxel 13a så ser du att det är samma som den du har. Finns även 2 st nummer 19 i listan (spaken) Ett nummer för den gamla modellen och ett nummer för den du har. Tror jag har en sån spak NOS liggandes nånstans.
/m
|
|